شما میتوانید یک کسب و کار راکد داشته باشید و هنوز در حال شکست خوردن باشید. عامل متمایزکننده بازاریابی است، چه کسی میداند که شما وجود دارید و پاسخ آنها برای آنچه به دنبالش میگردند هستید. حقیقت آنست که، شما میتوانید کارهای شگفتانگیزی انجام دهید، راهحلهای فوقالعادهای برای شما وجود دارد، اما اگر آنرا به بازار عرضه نکنید و کسی نداند، تاثیر شما کوتاه است و سود کسب و کار شما سطحی باقی خواهد ماند.
اینترنت یک شبکه بسیار بزرگ برای شماست تا بتوانید کسب و کار خود را نسبت به کسب و کارهای دیگری با سرعت پیش ببرید. در واقع، هیچ پلت فرم دیگری وجود ندارد که بتواند چنین نفوذ گستردهای را بدو ن هزینهای، حتی یک سکه برای شما داشته باشد. اما این انتخاب شماست که آیا از این مزیت استفاده کنید یا نه. بازاریابی اینترنتی در میان سایر بازاریابی ها بخاطر هزینه پایین (اگر رایگان نباشد)، راحت بودن و فراهم کردن دسترسی انبوه برای شما، برجسته است. شما میتوانید آن را بصورت شخصی یا سفارشی برای خود یا برندتان انجام دهید.
شما یک فرصت دارید تا بصورت استراتژیک بتوانید موقعیت خود را به مشتریانتان یا کسانی که مشتری شما خواهند شد، نشان دهید. پس دست روی دست گذاشتن را متوقف کنید و اجازه بدهید تا ببینیم شما چگونه میتوانید بازاریابی مؤثری برای کسب و کار آنلاینتان داشته باشید و در تخصصتان برجسته باشید.
۱-طراحی سایت جذابوب سایت شما اولین تأثیر را دارد که یا خواهد توانست مخاطبان ایدهآل را جذب کند یا تأثیر منفی داشتهباشد و آنان را دفع کند. شما به یک وبسایت احتیاج دارید که به طور مستقیم با مشتریان ایدهآلتان در تعامل باشد، به صورت حرفهای ساخته شده باشد، راحت به بخشهای مختلف سایت هدایت شود، برای انجام عمل ترویج شود، با تلفنهای همراه قابل دسترس باشد (طراحی سایت ریسپانسیو داشته باشد) و از تصویرهای جذاب استفاده کند.
ایجاد همهی این جیزها برای یک وبسایت باعث میشود تا شما در میان میلیونها وب سایتی که وجود دارند برجسته باشید. صفحههای اصلی که باید برای یک وبسایت وجود داشته باشد میتواند شامل: درباره ما، تماس، خدمات، نظرات مشتریان، محصولات و شرایط خدمات باشد. با توجه به کسب و کار و شرایط شما، انتخاب صفحه مناسب، به اهمیت طراحی آن است.
۲-وبلاگ نویسیوبلاگ نویسی پتانسل این را دارد که شما را از یک گزینه به یک انتخاب قطعی سوق دهد. بسیاری بر این باورند که وبلاگ نویسی بیش از حد کار میبرد و یا عذاب آور است، اما این به شما کمک میکند برای خود اعتبار کسب کنید، به برند خود هویت دهید و خبرگی خود را بالا ببرید.
برای ایجاد و نگهداری یک مقاله اهمیت قائل شوید. درباره نوع محتوایی که مخاطبان ایدهآل شما را هدف میگیرد فکر کنید، مانند: مقالات آموزشی، لیستها، پستهای الهام بخش، دانلود، فایلهای قابل پرینت و ... همچنین، وبلاگ نویسی مهمان(نوشتن) برای دیگر وب سایتهای بانفوذ مربوطه، شما را در معرض دیده شدن بیشتر قرار میدهد. فراموش نکنید که پلاگینهای شبکههای اجتماعی را در بلاگتان نصب کنید. این یک راه عالییست برای اینکه کاربران را تشویق کنید که مطالب شما را به اشتراک بگذارند.
۳-کارکردن روی سئوی سایتانسئو، بهینهسازی برای موتورهای جستجو. روند گرفتن بازدیدکننده سایت از موتورهای جستجو. برای مثال، هنگامی که فردی کلمه کلیدی خودرا در گوگل جستجو می کند، سایت هایی که برای موتورهای جستجو بهینه شده اند جزء نتایج بالای جستجوی گوگل قرار خواهند گرفت. با کلیک هرفرد برروی یک وب سایت، آن وب سایت یک بازدید کننده جدید خواهد داشت که ممکن است پتانسیل مشتری شدن برای آن وب سایت را داشته باشد.
بهینه سازی وب سایتتان برای موتورهای جستجو به شما کمک خواهد کرد تا ترافیک بیشتر، مشتریان بیشتر و ارائه بیشتری برای نمایش داشته باشید. علاوه بر این، مقرون به صرفه است و آگاهی از برندتان را به ارمغان میآورد. یکی از راههای عالی برای بهبود سئو ایجاد محتوای سازگار و با کیفیت مربوط به زمینه کاری شماست.
۴- ساخت یک لیست ایمیل و فرستادن ایمیل به طور منظملیست ایمیل شما یک ابزار قدرتمند برای کسب و کارتان است. فرستادن ایمیل به طور منظم، شما را در خط مقدم ذهن مخاطبانتان قرار میدهد، شما را مانند یک رهبر و / یا متخصص بالا میبرد و یک جامعه وفادار بواسطه مخاطبانتان میسازد. چند راهنمایی برای ساخت لیست ایمیل شما:
دادن انگیزه به اشخاص که در لیست ایمیل شما عضو شوند. مانند: کتابهای الکترونیکی رایگان، منابع، آموزشهای قابل پرینت و غیره. ببینید مخاطبان ایدهآل شما از چه چیزی رنج میبرند یا کمبودهایشان چیست و چیزی ایجاد کنید که بتواند بطور مستقیم با آنها ارتباط برقرار کنید.
مطممئن باشید که آنرا در جای قابل مشاهده در وب سایت خود قرار داده باشید. میتوانید آنرا بصورت یک پاپ آپ، بالای وب سایت یا ساید بار قرار دهید.
ارسال محتوای با کیفیت بطور مداوم. در مورد آنچه مخاطبانتان دوست دارند بشنوند فکر کنید. چیزهایی از قبیل: پستهای وبلاگ، محتوای منحصر به فرد، دانلود، کوپن، کدهای تخفیف و غیره...
۵- استفاده از کانالهای دیگر برای فروش محصولاتچندین جامعه مجازی بزرگ وجود دارد که شما می توانید از آنها برای دیده شدن بیشتر از طریق محصولاتتان استفاده کنید. آنها مخاطبان آماده دارند تا پولهایشان را خرج کنند و محصولات شما را بخرند. خوتان را در این موقعیت قرار دهید، با استفاده از پلتفرم های زیر
Amazon
eBay
متأسفانه این پلت فرم ها در حال حاضر به ایران خدمات ارائه نمیدهند. اگر شما نمونههای مشابه میشناسید با ما به اشتراک بگذارید.
۶- کسب و کار خود را در دایرکتوریهای محلی فهرست کنیددوران آن روزها که مردم به سراغ کتاب راهنما یا روزنامه و جستجو در آن برای آنچه به آن احتیاج داشتند میرفتند رو به پایان است. در حال حاضر، اغلب مردم مستقیم به سراغ گوگل و اینترنت میروند. با قرار دادن خود در این فهرستها و اپلیکیشنها، میتوانید کمی بیشتر خود را در معرض دید، بدون هیچ هزینهای قرار دهید.
اینجا یک مثال خوب برا شما میآوریم:
محبوب ترین دایرکتوری هایی که شما میتوانید کسب و کار خود را قرار دهید
Google
Yahoo
Bing
Foursqure
۷- استفاده از تبلیغات طبقهبندی شدهبرخی از منابع تبلیغات طبقه بندی شده هستند که شما میتوانید از آنها استفاده کنید تا فهرستی از خدمات یا محصولات خود را در آنجا در معرض دید قرار دهید. آنها قابلیت آن را دارند تا شما را با اشخاصی که بدنبال آنچه که کسب و کار شما ارائه میدهد ارتباط دهد.
۸- ساخت ویدئومرذم تماشا ویدئو را دوست دارند! چیزهایی وجود دارند که آنها تماشا خواهند کرد اما هرگز وقت نخواهند گذاشت تا آن را مطالعه کنند.
انواع ویدئو برای ساختن: آموزش سریع، الهام بخش، راهنمایی و مشاوره، سرگرم کننده.
۹- خرید بنر تبلیغاتیوب سایتهای پربازدید مربوط به کسب و کارتان یا جایی که مخاطبان ایدهآلتان آنجا آنلاین هستند را پیدا کنید و ببینید آیا جایی را برای تبلیغات در نظر گرفتهاند.
۱۰- همکاری با وبلاگ نویسان با نفوذبرخی از وبلاگ نویسان با نفوذ در سطح بالا و با هزاران دنبال کننده وجود دارند، با آنها همکاری کنید تا شما و برندتان بیشتر ارائه شوید. این یک راه عالی برای بازاریابی کسب و کارتان است. برخی از راههای همکاری با وبلاگ نویسان:
فرستادن نمونههای رایگان
به ازای هر فروش برای آنها کمیسیون در نظر بگیرید
به ازای هر پست به آنها پرداخت یا از خدماتتان به آنها ارائه دهید
۱۱- گوگل اَد وُردز (Google Adwords) را امتحان کنیدگوگل ادوردز تبلیغات کلیکی گوگل است آنجا که وقتی مردم از کلید واژهای استفاده میکنند تا محصول خاص یا خدماتی را جستجو کنند، اگر آنها با کلید واژههای شما یکی باشند، تبلیغ شما دربالای همه نتایج ظاهر میشود و تشویق به کلیک کردن میکند، بازدیدکنندگان بیشتر و خوشبختانه فروش بیشتر!
مزیتهای استفاده از گوگل ادوردز هدفمند بودن،مقرون به صرفه و مرتبط بودن است. شما را در موقعیتی قرار میدهد که پاسخی برای مشکلات مردمی باشید که با آن روبرو هستند و این دقیقا چیزی هست که شما میخواهید.
منبع:
قالب جوملا ستروکیت