همه کسب و کارها به دنبال فروش موفق هستند اما برخورداری از یک فروش موفقیت آمیز، استراتژی ها و تکنیک های خاص خود را می طلبد. این استراتژی های فروش، از تجربه فروشندگان موفقی كه كسب و کاری سودآور داشته اند، حاصل شده است.
بازاریابی محتوایی
از جمله مهمترین استراتژی های فروش كاربردی که امروزه از ارزش بالایی بهره مند است، استفاده از بازاریابی محتوایی می باشد. در روش های سنتی، برای اطلاع رسانی از محصولات، تبلیغات زیادی انجام می شد. اما امروزه با استفاده از بستر اینترنت مجبور به صرف هزینه های بالا برای تبلیغاتمان، نخواهیم بود. به علاوه، همیشه مشتریانی وجود دارند که نسبت به محصول ما علاقه مندند!
حرفهای بفروشید!
شاید برایتان پیش آمده باشد که قصد خریدن یک کت و شلوار زیبا را داشته باشید و فروشنده در هنگام پسند شما، کراوات و لباسی را با آن ست کند و به شما پیشنهاد دهد. فروشنده با این کار، یکی از محبوب ترین استراتژی های فروش حرفه ای را استفاده میکند تا بتواند بیشتر از چیزی که شما می خواهید، به شما بفروشد! این استراتژی سبب میشود تا زمانی كه مشتری هنوز داغ است، اقدام نماید! این استراتژی، یکی از ساده ترین تکنیک های فروش موفق است که رضایت مشتری را نیز به همراه دارد.
محصول ارزشمند
البته باید توجه کنید، همیشه محصولی بفروشید که برای آن مشتری وجود دارد. نیازهای او را برآورده میکند و یا برای او جذاب است. همچنین، محصول شما باید ظاهر مناسب و بستهبندی فریبندهای داشته باشد. به علاوه، سعی كنید تا محصول شما دارای برند و نام زیبایی باشد و با شنیدن آن نام، احساس خوشایندی به آنها، دست دهد. برای مثال، نامی انتخاب كنید كه به راحتی به ذهن سپرده شود و تلفظ آسانی داشته باشد. نام زیبا در ذهن مشتریان نقش میگیرد و توسط بازاریابی دهان به دهان یا ویروسی به سرعت رشد میکند!
همیشه دقت کنید تا محصول شما از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و اعتماد مشتریان را جلب کند. كم شدن کیفیت به دور شدن مشتری منجر خواهد شد! پس، هیچگاه کمیت و قیمت ارزانتر را فدای کیفیت برتر نكنید!
با ایجاد نیاز دلیلی برای خرید به مشتری، القا نمایید! مشتریان جنسی را خریداری میکنند که با عدم خرید آن، دچار کمبود و یا زیانی خواهند شد!
از دیگر استراتژی های فروش ممکن در فروش، تنوع محصولات است. سعی كنید، سهم خود را در بازارهای متنوع، افزایش بخشید.
مشتری دوست من است!
از
مهمترین استراتژی های فروش که موفق است، اهمیت دادن به مشتری است. همواره تلاش کنید تا بر روی مهارت های ارتباطی با مشتریان خود کار کنید. از طریق مشتری متوجه شوید که او به چه محصولی نیاز دارد! گوش دادن به این جزئیات، سبب می شود تا رونق فروش شما نیز بیشتر شود. این امر به تولید پیام بازاریابی محصول شما نیز، کمک شایانی خواهد کرد و موجب می شود تا به زبان مشتری، محصول خود را تبلیغ كنید.
برای محصول خود، تارگت یا بازار هدف را مشخص کنید. برای مثال، محصول شما برای آقایان ۲۰ تا ۴۰ سالی كه در محدوده شهرتان، زندگی میکنند، مناسب است. این كار میتواند آزمایشی برای میزان فروش شما باشد. در صورت موفقیت در این بازار هدف، میتوانید تارگت خود را نیز گسترش دهید.
تشویق به خرید مجدد
از مهم ترین استراتژی های فروش در نظر گرفتن برنامه های تشویقی مخصوص مشتری ها است. به همراه خرید ایشان، نمونه های رایگان هدیه دهید! این کار کمک می کند تا آن ها در مراجعات بعدی، با اطمینان بیشتری از شما خرید كنند. برنامه های تشویقی می تواند جذاب و مبتكرانه باشد. برای نمونه به مشتریانتان، کارت های اشتراكی تقدیم نمایید و با ارائه امتیاز به ایشان، آنها را از مزایایی مثل درصد تخفیف بیشتر در خرید های بعدی بهره مند كنید. همچنین، می توانید برای مناسبت هایی مثل تولد و سالگرد ازدواج نیز تخفیف هایی را در نظر بگیرید و با این كار، علاقه مندی افراد را در جهت خرید بیشتر، کسب نمایید.