امروزه در بسیاری از انواع تجارت الکترونیک، حرکت ها در این جهت انجام می شوند تا سایت ها طوری طراحی شوند تا در عین سادگی بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد و کاربران سایتها به راحتی و سرعت به مقصود خود دست یابند. طبق گفته اکثر کارشناسان سایت های آگهی و خرید و فروش برای موفقیت باید 3 کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهند:
- تا حد امکان تنش و اصطکاک میان بخش خرید و فروش را در مورد بحث مالی و نقدینگی کاهش دهیم و استراتژی قدرتمندی برای این قضیه درنظر بگیریم.
- بالا بردن سطح اعتماد و شفافیت بیشتر برای تمامی کاربران سایت
- اقدامات و پلن هایی پیشگیرانه تعبیه شود برای رفع مسائل اجتناب ناپذیری که میان مشتریان و فروشندگان رخ خواهد داد.
کارهای خدماتی و برون سپاری از موارد دیگری است که این سایت های آگهی و نیازمندی برای موفقیت بیشتر به آن نیاز دارند. انجام دادن برخی کارها و برون سپاری ها مانند سرویس های پشتیبانی IT، بهینه سازی برای موتورهای جستجو و بازاریابی می باشد. حضور این خدمات در این دست از وبسایت ها مهم است.
نیازهای آفلاین سایت های نیازمندی، آگهی،
خرید و فروش:
1- برنامه کسب و کار: برنامه کسب و کار یا همان Business Plan خوب و جامع باید مراحل و ماموریت ها، چشم اندازها و اهداف این کسب و کار را مشخص کند. در این بیزینس شما همیشه باید برای آینده راهبرد داشته باشید.
2- ثبت کسب و کار و برند: ثبت نام تجاری و ثبت وبسایت به گمان برخی کاری اختیاری است اما این تفکر کاملا اشتباه است؛ این کار جزو کارهای الزامی می باشد. سایت ها و شرکت های ثبت شده ارزش و اعتبار بیشتری از نگاه کاربر نسبت به کسب و کارهای ثبت نشده دارند.
3- بازاریابی آفلاین و سنتی: اگر کسی واقعا قصد دارد که در این صنعت موفق باشد، باید روی تبلیغات سنتی هم سرمایه گذاری کند.