مزایای بازاریابی دیجیتال چیست؟
پیشنهاد میکنم ابتدا مطالب مرتبط و پیش نیاز را بخوانید سپس این مطلب را بخوانید:
مطالب مرتبط و پیش نیاز:
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ / روش های مختلف دیجیتال مارکتینگ
انواع دیجیتال مارکتینگ / بازاریاب دیجیتال چه کاری انجام میدهد؟
بر خلاف اغلب تلاشهای بازاریابی آنلاین، بازاریابی دیجیتال به بازاریابان این امکان را میدهد تا نتایج صحیح را در زمان واقعی ببینند.
اگر شما یک آگهی در یک روزنامه داشته باشید، خواهید دانست که تخمین چه تعداد از افراد در واقع به آن صفحه ضربه میزند
و توجه شما را به تبلیغ خود جلب میکند. هیچ راه مطمئنی وجود ندارد که بداند این آگهی مسئول هر فروشی است یا نه.
از طرف دیگر، با بازاریابی دیجیتال، شما میتوانید ROI تقریبا هر جنبه از تلاشهای بازاریابی خود را اندازهگیری کنید.
در اینجا چند نمونه هست:
ترافیک وب سایت
با بازاریابی دیجیتال، می توانید تعداد دقیق افرادی که صفحه اصلی وب سایت شما را در زمان واقعی مشاهده کرده اند
با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل دیجیتال، موجود در پلت فرم های بازاریابی مانند HubSpot ببینید.
شما همچنین میتوانید ببینید که از میان دیگر دادههای تجزیه و تحلیل دیجیتال چه تعداد صفحاتی که از آنها بازدید کردهاند،
و از میان داده های تجزیه و تحلیل دیجیتال از چه طریقی آمده اند.
این هوش به شما کمک میکند تا اولویت بندی کنید که چه کانالهای بازاریابی برای صرف وقت بیشتر،
براساس تعداد افرادی که این کانالها به وب سایت شما میروند، وقت بیشتری صرف کنند. به عنوان مثال،
اگر تنها ۱۰ % از ترافیک شما از جستجوی سازمانی میآید،
شما میدانید که احتمالا باید برای افزایش این درصد وقت صرفِ SEO کنید.
با بازاریابی آفلاین، تشخیص اینکه چگونه مردم قبل از اینکه تعامل با یک فروشنده داشته باشند
یا یک خرید انجام دهند بسیار مشکل است. با بازاریابی دیجیتال، شما میتوانید روندها و الگوهای موجود
در رفتار مردم را قبل از رسیدن به مرحله نهایی در سفر آن ها مشخص کنید، به این معنی که شما میتوانید
تصمیمات آگاهانه تری در مورد نحوه جذب آنها به وب سایت خود درست در بالای قیف بازاریابی بگیرید.
عملکرد محتوا و فرآیند شناسایی مشتریان بالقوه برای محصولات
تصور کنید که بروشور محصول را ایجاد کردهاید و آن را از طریق صندوق پستی افراد ارسال کردهاید -
این بروشور شکلی از محتوا است، البته آفلاین است. مشکل این است که شما هیچ نظری ندارید
که چند نفر بروشور را باز کرده یا چند نفر آن را به زبالهدان انداخته بودند.
حالا تصور کنید که در عوض میتوانید بروشور را در وب سایت خود داشته باشید. شما میتوانید مشخص کنید
که چه تعداد از افراد صفحهای را که در آن میزبانی میشود را مشاهده کردند، و شما میتوانید
اطلاعات تماس کسانی را که با استفاده از فرمها آن را دانلود میکنید را جمعآوری کنید.
شما نه تنها میتوانید اندازهگیری کنید که تعداد زیادی از افراد با محتوای خود درگیر میشوند،
اما شما هم چنین میتوانید با دانلود آن، مشتریان واجد شرایط را ایجاد کنید.
مدلسازی مربوطه
یک استراتژی موثر بازاریابی دیجیتال ترکیبشده با ابزارها و تکنولوژیهای مناسب به شما این امکان را میدهد
که تمام فروشهای خود را به نقطه پیوند دیجیتالی اول یک مشتری با کسبوکار خود ربط دهید.
ما از این مدل سازی پیوند استفاده می کنیم ، و به شما این امکان را میدهد که گرایشها
را در مسیر تحقیق افراد مشخص کرده و محصول خود را خریداری کنید، به شما کمک میکند
تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد بخشهایی از استراتژی بازاریابی خود کسب کنید،
و چه بخشهایی از چرخه فروش شما نیاز به پالایش دارد.
اتصال نقاط بین بازاریابی و فروش بسیار مهم است - براساس گروه ابردین، شرکتهایی با فروش
قوی و هم ترازی بازاریابی به یک نرخ رشد سالانه ۲۰ % میرسند، در مقایسه با کاهش ۴ % در درآمد
برای شرکت های با هماهنگی ضعیف. اگر میتوانید با استفاده از تکنولوژیهای دیجیتال، سفر مشتری خود
را از طریق چرخه خرید بهبود بخشید، به احتمال زیاد روی خط پایین کسب و کار منعکس میشود.
چه نوع محتوای دیجیتال باید ایجاد کنم؟
نوع محتوایی که ایجاد میکنید به نیازهای مخاطب در مراحل مختلف سفر خریدار بستگی دارد.
شما باید با ایجاد شخصیت خریدار استفاده از این الگوهای رایگان، یا (makemypersona.com)را امتحان کنید
تا مشخص کنید که اهداف و چالشهای مخاطب تان در ارتباط با کسب و کار شما چه چیز هایی هستند.
در سطح ابتدایی، محتوای آنلاین شما باید با هدف کمک به آنها در دستیابی به این اهداف و غلبه بر چالش های آنها باشد.
سپس، شما باید در مورد زمانی فکر کنید که آنها به احتمال زیاد آماده مصرف این محتوا
در رابطه با مرحلهای هستند که آنها در سفر مشتری خود دارند. ما این نقشه محتوی را رسم میکنیم.
با تهیه نقشه محتوا، هدف این است که محتوا را با توجه به موارد زیر مورد هدف قرار دهید:
مشخصات فردی که آن را مصرف میکند (یعنی جایی است که شخصیت خریدار وارد آن میشود.)
آن فرد چقدر نزدیک است که خرید کند (به عنوان مثال، مرحله چرخه عمر آنها).
از نظر قالب محتوای شما، چیزهای مختلفی برای امتحان کردن وجود دارد. در اینجا چند گزینه وجود دارد
که ما در هر مرحله از سفر مشتری توصیه میکنیم:
مرحله آگاهی
پستهای وبلاگ. برای افزایش ترافیک سازمانی خود هنگام جفت شدن با SEO و استراتژی واژه کلیدی بزرگ، عالی است.
داده نگاری. خیلی اشتراک پذیر، به این معنی که آنها شانس خود را از طریق رسانههای اجتماعی افزایش میدهند
وقتی دیگران محتوای شما را به اشتراک میگذارند. (این الگوهای داده نگاری رایگان را بررسی کنید تا شروع به کار کنید. )
فیلمهای کوتاه .دوباره، این ها بسیار اشتراک پذیر هستند و میتوانند به برند شما کمک کنند
تا با میزبانی آنها بر روی سکوها، مانند یوتیوب، توسط مخاطبان جدید پیدا شود.
مرحله توجه
کتاب های الکترونیکی. برای نسل اول مهم است چون آنها بطور کلی جامعتر از یک پست وبلاگ یا داده نگاری هستند،
به این معنی که فرد احتمال بیشتری دارد که اطلاعات تماس خود را مبادله کند تا آن را دریافت کند.
گزارشهای تحقیقاتی. دوباره، این یک قطعه محتوای بسیار عالی است که برای فرآیند شناسایی مشتریان بالقوه بسیار خوب است.
گزارشها تحقیق و دادههای جدید برای صنعت شما نیز میتواند برای مرحله آگاهی کار کند،
چون آنها اغلب توسط مطبوعات رسانه یا صنعت انتخاب میشوند.
وبینارها. با توجه به جزییات بیشتر، شکل تعاملی محتوای ویدئو، وبینارها یک فرمت محتوای استراتژی موثر هستند
چون آنها محتوای جامعتری را نسبت به یک پست الکترونیکی یا ویدئوی کوتاه ارائه میدهند.
مرحله تصمیمگیری
مطالعات موردی. داشتن مطالعات موردی مفصل در وب سایت شما میتواند شکل موثری از محتوا برای کسانی باشد
که آماده تصمیمگیری برای خرید هستند چون به شما کمک میکند تا به طور مثبت تصمیم خود را تحتتاثیر قرار دهید.
نظرسنجی ها. اگر مطالعات موردی برای کسبوکار شما مناسب نیستند، داشتن نظرسنجی های
کوتاه پیرامون وب سایت تان جایگزین خوبی است. برای مارک های B2C، نظر سنجی ها را کمی کمی بیشتر در نظر بگیرید.
اگر شما یک نام تجاری لباس هستید، ممکن است این عکس ها را از چگونگی استفاده دیگران از
یک پیراهن یا لباس بردارید که مردم چطور یک پیراهن یا لباس را به شکلی که افراد میتوانند در آن مشارکت کنند، انتخاب کنند.
برای توسعه کسب و کارتان نیاز به نوسعه شبکه های اجتماعی آن دارید، ربات های اینستاگرام یکی از ابزارهای کاربردی برای توسعه شبکه اینستاگرام کسب و کار شما هستند. برای سفارش این ربات از طریق وب سایت پی آسان اینجا کلیک کنید.
چقدر طول میکشد تا نتایج را از محتوای من ببینید؟
با بازاریابی دیجیتال، اغلب احساس میکنید که میتوانید نتایج بسیار سریعتر از آنچه ممکن است
با بازاریابی آفلاین را ببینید به خاطر این واقعیت که اندازهگیری ROI سادهتر است. با این حال، در نهایت به مقیاس و اثربخشی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بستگی دارد.
اگر وقت خود را صرف ساخت یک خریدار جامع برای شناسایی نیازهای مخاطبین خود کنید،
و شما بر ایجاد محتوای آنلاین کیفیت برای جذب و تبدیل آنها فوکوس میکنید، پس احتمالا نتایج قوی را در طی شش ماه اول خواهید دید.
اگر تبلیغات پولی بخشی از استراتژی دیجیتال شما باشد، نتایج حتی سریعتر میشوند - اما توصیه میشود
تا بر روی ساخت دسترسی سازمانی (یا " آزاد) خود به استفاده از محتوا، SEO و رسانههای اجتماعی برای بلند مدت و پایدار تمرکز کنید.
آیا من به یک بودجه بزرگ برای بازاریابی دیجیتال نیاز دارم؟
در مورد هر چیزی، واقعا به این بستگی دارد که چه عناصری از بازاریابی
دیجیتال به دنبال آن هستید تا به استراتژی خود اضافه کنید.
اگر شما بر روی تکنیکهای ورودی مانند SEO، رسانه اجتماعی و ایجاد محتوا برای یک وب سایت موجود تمرکز میکنید،
خبر خوب این است که شما به بودجه زیادی نیاز ندارید. با بازاریابی درون سوی، تمرکز اصلی بر ایجاد محتوای کیفیت بالا است
که مخاطبین شما میخواهند مصرف کنند، که اگر شما در حال برنامهریزی برای برون سپاری کار هستید،
تنها سرمایهگذاری که شما نیاز خواهید داشت زمان شما است.
شما میتوانید با میزبانی یک وب سایت و ایجاد محتوای با استفاده از HubSpot's CMS شروع کنید.
برای کسانی که در بودجه فشرده هستند. شما می توانید شروع به استفاده از وردپرس میزبانی در WP موتور و استفاده آنها از StudioPress.
با استفاده از تکنیکهای خارجی مانند تبلیغات آنلاین و خرید لیستهای ایمیل، بدون شک مقداری هزینه وجود دارد.
آنچه که هزینه دارد به این معناست که شما میخواهید به عنوان نتیجه تبلیغات دریافت کنید.
به عنوان مثال، برای پیادهسازی PPC با استفاده از
گوگل ادوردز (Google AdWords) ،
شما بر علیه شرکتهای دیگر در صنعت خود پیشنهاد خواهید داد تا در بالای نتایج جستجو برای کلمات کلیدی
مرتبط با کسبوکار شما ظاهر شوند. بسته به قابلیت رقابتی کلمه کلیدی، این میتواند به صورت منطقی مقرون
به صرفه و یا بسیار گرانقیمت باشد، به همین دلیل است که ایده خوبی برای فوکوس کردن بر روی دستیابی سازمانی تان نیز هست.
چگونه بازاریابی موبایل در استراتژی بازاریابی دیجیتال من قرار دارد؟
یکی دیگر از مولفههای کلیدی بازاریابی دیجیتال، بازاریابی موبایل است. در واقع، استفاده از گوشیهای هوشمند
به طور کلی ۶۹ درصد از زمان مصرف رسانههای دیجیتال در آمریکا را به خود اختصاص دادهاست،
در حالی که مصرف رسانهای دیجیتال بر پایه دسکتاپ کمتر از نصف و آمریکا است. تا زمانی که بزرگترین فن در مقایسه با کشورهای دیگر نباشد.
این بدان معناست که برای بهینهسازی تبلیغات دیجیتال، صفحات وب، تصاویر رسانههای اجتماعی و دیگر
داراییهای دیجیتال برای دستگاههای تلفن همراه ضروری است. اگر شرکت شما یک برنامه تلفن همراه دارید
که به کاربران امکان میدهد تا با برند خود تعامل داشته باشند یا محصولات شما را خریداری کنند، برنامه شما نیز زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار میگیرد.
کسانی که با شرکت تان به صورت آنلاین از طریق دستگاههای تلفن همراه درگیر میشوند باید
همان تجربه مثبت را داشته باشند که با دسکتاب دارند. این به این معنی است که یک طراحی وب سایت فعال
و یا پاسخگو را برای مرور کردن کاربر پسند برای کسانی که در دستگاههای تلفن همراه هستند، اجرا میکند.
همچنین ممکن است این به معنای کاهش طول فرمهای نسل اول شما برای ایجاد یک تجربه بدون دردسر برای افرادی باشد
که محتوای خود را در سایت خود دانلود میکنند. همانند تصاویر رسانههای اجتماعی شما،
مهم است که همیشه یک کاربر تلفن همراه در هنگام ایجاد آنها به عنوان ابعاد تصویر کوچکتر
از ابزارهای موبایل باشد، یعنی متن را می توان قطع کرد.
راههای زیادی وجود دارد که شما میتوانید داراییهای بازاریابی دیجیتال خود را برای کاربران موبایل بهینه کنید،
و هنگامی که هر استراتژی بازاریابی دیجیتال را اجرا میکنید، بسیار مهم است که در نظر بگیرید
که این تجربه چطور بر روی دستگاههای تلفن همراه ترجمه خواهد شد با کسب اطمینان از این امر،
همیشه در مقابل ذهن، تجربیات دیجیتال ایجاد خواهید کرد که برای مخاطبین خود کار میکنند و
در نتیجه به نتایجی که امیدوارید به دست آورید، دست یابید.
من آماده امتحان بازاریابی دیجیتال هستم.حالا چی؟
اگر شما قبلا بازاریابی دیجیتال را انجام داده اید، احتمال میرود که دستکم به بخشهایی از مخاطبین خود دسترسی پیدا کنید.
بدون شک میتوانید در مورد برخی از حوزههای استراتژی خود فکر کنید که میتواند از یک بهبود کوچک استفاده کند.
به همین دلیل است که چرا بازاریابی دیجیتال را ایجاد کردیم؟ راهنمای ضروری برای بازاریابی برند
شما بصورت آنلاین - یک راهنمای گامبهگام برای کمک به شما برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال
که واقعا موثر است، چه شما مبتدی هستید و یا تجربه کمی دارید.