آیا رنک الکسا معیار مناسبی برای ارزیابی تبلیغات اینترنتی است؟
برای انتخاب سایت مناسب برای انجام تبلیغات اینترنتی بایستی بهصورت همزمان عوامل متعددی مثل میزان بازدید، مخاطبان و حتی کانالهایی که بازدیدکنندگان از طریق آن به سایت وارد میشوند را زیر نظر داشت. به عبارتی ترافیک سایت بهتنهایی فاکتور تعیینکنندهای نیست چون برخی افراد با روی آوردن به روشهای غیراصولی، ترافیک مصنوعی جذب سایت خود میکنند تا به هر نحوی که شده بازدید صفحه را افزایش بدهند.
بنابراین علیرغم اینکه رتبه الکسا بهنوعی نشاندهنده میزان ترافیک ورودی به آن سایت هست اما برای تبلیغات در محیط وب نمیشود تنها به آن اکتفا کرد و برای انتخاب صفحه مناسب باید فاکتورهای متعدد دیگری را هم در نظر داشت تا بتوانید انتظار بهترین نتایج را داشته باشید
رتبه الکسا بر چه اساسی به دست میآید؟
یکی از عوامل تأثیرگذار در این ردهبندی نصب بودن افزونه الکسا در مرورگر هرکدام از بازدیدکنندگان سایت هست. در این صورت، تأثیر بازدید فردی که قبلاً این نوار ابزار را نصبکرده و از سایت دیدن میکند، بهمراتب بیشتر از زمانی هست که کسی بدون داشتن این افزونه وارد سایت بشود.
البته هر طور که حساب کنید هم یک سایت نمیتواند از تمام کاربرانش تقاضا داشته باشد که این افزونه را بر روی مرورگر خود نصب کرده باشند تا نتیجه بهتری در
کاهش رتبه الکسا داشته باشند. پس در ظاهر با اکتفا به رتبه الکسا نمیشود موفقیت یک سایت را ارزیابی و متناسب با آن تصمیمگیری کرد. در ادامه این مقاله فاکتورهایی را معرفی میکنیم که نه تنها به کاهش رتبه الکسا منجر میشوند بلکه باعث افزایش بازدید سایت هم میشوند
عوامل مؤثر بر رتبهبندی الکسا
وبسایت الکسا با بررسی اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان یک صفحه بخصوص در سه ماه گذشته، فهرستی جامع از پربازدیدترین سایتها را گردآوری میکند و آن را در قالب یک ردهبندی در سایت alexa منتشر میکند. در ادامه برخی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در رتبهبندی الکسا را گردآوری کردهایم.
- میزان بازدیدهای یک صفحه بخصوص
مدت زمانی که کاربران برای بازدید از یک صفحه سایت صرف میکنند
تعداد و نسبت بازدیدهایی که به انجام تراکنش ختم میشوند
سرعت بارگذاری سایت
رابط کاربری و همچنین تجربه کاربری سایت UI و UX
اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکههای اجتماعی
منبع سورس: آرمانیک ،
مدیر وب