طراحی لوگو مسئله ی ساده ای به نظر میرسد اما اگر نگاهی جدی به این موضوع داشته باشیم دریافت میکنیم مهم ترین عامل در شناخت برندهای موفق و مشهور که دارای هویت هستند لوگو میباشد. امروزه اطرافمان پر شده از لوگوهای مختلف که هر کسی استنباط خود را از محصولات و خدماتی که به واسطه ی لوگو معرفی شده است ، بیان میکند و اولین برداشت مخاطب از لوگو ، درک و شناخت محصولات است. لوگوها در تصمیم گیری و تغییر نگرش مشتریان نسبت به نوع خدمات شرکت ها بسیار موثر هستند. اگر بخواهیم لوگویی جذاب و زیبا طراحی کنیم باید نکاتی را رعایت کنیم. در ادامه مطلب به 6 قانون اساسی که در طراحی لوگو جزء ضروریات است میپردازیم:
طراحی لوگو
1- قبل از طراحی لوگو خلاقانه بیندیشید
لوگوها نقطه ی شروع و پایان یک برند در نگاه مخاطبان هستند در نتیجه تسخیر ذهن ، قلب و نگاه بیننده ها مهم ترین تفاوت بین یک تجارت موفق و شکست خورده است. قبل از طراحی لوگو باید زمان زیادی برای فکر کردن و طراحی صرف کرد. باید توجه داشت که هیچگاه اولین اتود یا طرح اولیه بهترین نخواهد بود.
طزاحی لوگو
2- در
طراحی لوگو نام برند یا زمینه فعالیت شرکت درج شود
در طراحی لوگوی حرفه ای با استفاده از المانهای مرتبط با نوع محصولات ، زمینه فعالیت شرکتها را مشخص کنید یا به طور مستقیم نام برند را در لوگو طراحی کنید. به کارگیری این تکنیک مهم باعث سرعت بخشیدن به شناخته شدن شرکت یا ارگانها میشود. برای درک بهتر به تصاویر زیر توجه کنید.
طراحی لوگو
3- انعطاف پذیری در طراحی لوگو
در طراحی لوگو هر چقدر لوگوی ما ساده تر طراحی شود تجزیه و تحلیلش برای مخاطب راحت تر است و بسیار سریع در ذهنها ثبت میشود. طراحی لوگو باید به گونه ای باشد که در طول زمان با تغییرات انجام شده ، هویت خود را ثابت نگه دارد و به روز و آپدیت شود.
طراحی لوگو
4- استفاده از رنگهای مناسب در طراحی لوگو
تئوری و هارمونی رنگها اندکی پیچیده میباشد اما طراحانی که اصول طراحی لوگو را به خوبی درک میکنند میتوانند از رنگها به بهترین نحو برای جذاب کردن و تاثیرگذاری بیشتر لوگوها استفاده کنند. نکتهی بسیار مهمی که در استفاده از رنگها وجود دارد این است که متناسب با هر نوع تجارتی هارمونی رنگهای خاص همان تجارت استفاده میشود. برای مثال در طراحی لوگو برای یک رستوران از هارمونی رنگهای قرمز - زرد – نارنجی استفاده میشود یا در طراحی لوگو برای شرکت تجهیزات پزشکی از هارمونی رنگهای سبز – آبی – بنفش استفاده میشود.
طراحی لوگو
5- در نظر گرفتن تمامی زوایا در
طراحی لوگودر طراحی لوگو تمامی جنبه ها و زوایای مختلف را در نظر داشته باشید زیرا ممکن است لوگوی طراحی شده بر روی پس زمینه سفید بسیار زیبا و جذاب به نظر آید اما باید بدانیم لوگوی ما قرار است بر روی تمامی محصولات شرکت قرار بگیرد که ممکن است پس زمینههای مختلفی داشته باشند. در نتیجه با کنترل تمامی زوایا ، یک لوگوی حرفه ای را طراحی کنید.
طراحی لوگو
6- ایجاد تعادل در
طراحی لوگویکی از مهم ترین آیتم ها در طراحی لوگو ایجاد تعادل میباشد زیرا چشم و ذهن بیننده به طور طبیعی طرح متعادل را جذاب و زیبا میپندارد. گرچه در بعضی موارد شکست تعادل ، زیبایی را به همراه دارد. اما ممکن است لوگوی ما در مقابل نگاه و نظرات متفاوت در سطح جهان قرار گیرد در نتیجه رعایت تعادل امن ترین روش برای جذب مخاطبان و جلب نظر آنهاست.
طراحی لوگو
و در آخر هم باید توجه داشته باشیم موفقیت در کوتاه مدت حاصل نمیشود. لوگوهایی مانند نایک ، اپل ، مکدونالد و سایر لوگوها که موفق و مشهور هستند با استفاده زیاد و تکرار در طولانی مدت به شهرت رسیده اند و محبوب شده اند. شما حتی اگر یکی از بهترین و خلاقانه ترین ترکیبها را در لوگوی خود به کار برده اید نباید انتظار داشته باشید یک شبه لوگوی شما به لوگویی پرمخاطب تبدیل شود بلکه با به کارگیری زیاد لوگو و تبلیغات در طولانی مدت به شهرت جهانی رسیدن یک برند به واسطه ی لوگو میسر میشود.
ویرایش بوسیله کاربر 1396/10/16 10:59:51 ق.ظ
| دلیل ویرایش: مشخص نشده است