رتبه: Advanced Member
گروه ها: Registered
ارسالها: 30 مکان: gtf
|
دو دیدگاه اساسی وجود دارد که افراد براساس آنها تصمیم میگیرند که یک طرح خوب یا بد است.این خوب یا بد بودن بر فاکتورهای مختلفی از جمله کارایی، ارایه موثر اطلاعات و کاربرد،استوار است. دیدگاه بعدی به طور کامل زمینه زیبایی شناختی است که به طور کلی به چگونگی ارایه انیمیشن های جذاب مربوط می شود. بعضی از طراحان آنقدر در گرافیک و زیبایی شناختی غرق می شود که کاربر را فراموش می کنند و عده ای دیگر آنقدر درگیر کاربر می شود که جذابیت ظاهری را از یاد می برند. برای جذب مردم و حفظ علایق آنها، ضروری است که هر دو عامل را در بالاترین سطح نگه دارید.
مهم ترین چیزی که باید در ذهن داشته باشید این است که هدف طرح برقراری ارتباط است. اگر سایتی را طراحی کنید که اطلاعات را به خوبی نمایش دهد اما ظاهری زشت داشته باشد یا با سلیقه مشتری هماهنگ نباشد، هیچ کس نمی خواهد آن را استفاده کند. بطور مشابه اگر یک وب سایت زیبا بسازید که قابل دسترس و استفاده نباشد، ممکن است مردم نتوانند آن را بکار گیرند. در واقع اجزای تشکیل دهنده و کارایی یک طرح وب سایت کامل، باید به عنوان یک واحد پیوسته عمل کند، بنابراین:
1-کاربران از طرح راضی هستند و به متن توجه می کنند. یکی از بزرگترین دغدغه های طراحان حرفه ای در زمینه کارایی طراحی وب سایت، زمانی است که کاربر برای خواندن سریع صفحه و یافتن اطلاعات مورد نیاز صرف می کند، حال این اطلاعات می تواند قسمتی از متن، لینکی به صفحه دیگر یا فرمی جدید باشد. طراحی صفحه وب نباید به عنوان یک مانع عمل کند بلکه باید چون رابطی بین کاربر و اطلاعات قرار گیرد.
2-کاربرها می توانند از طریق Navigation براحتی به اطراف حرکت کنند. Navigation اصلی باید به طور واضح روی صفحه مشخص باشد و هر لینک باید یک عنوان توصیفی داشته باشد و هر لینک باید یک عنوان توصیفی داشته باشد. ساختار Navigation که با حرکت ماوس تغییر شکل داده و صفحه یا بخش در حال استفاده را مشخص می کند و به کاربر کمک می کند تا متوجه شود در حال حاضر کجا قرار دارد و چگونه می تواند به جایی که می خواهد برسد.
نوار Navigation ثانویه، فیلدهای جستجو و لینک های خروجی نباید خیلی در صفحه خود نمایی کرده و از ویژگی های بارز آن باشند. اگر یافتن این قسمت ها را آسان کرده و نمایش آنها را از متن اصلی جدا کنیم، به کاربر این امکان را می دهیم که بر اطلاعات اصلی تمرکز کند، اگر چه که خود کاربرها می دانند برای رفتن به سایر صفحات به کجا مراجعه کنند.
3-کاربرها بتوانند صفحات مربوط به سایت را شناسایی کنند. اگر چه تفاوت قابل توجهی بین طرح بندی صفحه اصلی و سایر صفحات سایت موجود است اما یک تم واحد باید بین تمامی صفحات سایت وجود داشته باشد تا به ایجاد ارتباط بین اجزای آن کمک کند.
اگر به نمای صفحه سایت مدرسه تجاری مور نگاهی بیندازید. اگرچه ستون های حاوی متن در این صفحات به صورت های مختلفی تقسیم شده اند،اما نشانه های بصری زیادی وجود دارند که به کاربر این اجازه را می دهند تا متوجه شود این صفحات به یک وب سایت تعلق دارند.اکثر این یکپارچگی به خاطر تکرار ستون های Navigation است.استفاده مستمر از یک پالت رنگی خیلی محدود (سیاه، سفید، سبز، سرمه ای) هم به کاربر کمک می کنند تا صفحات را به هم مرتبط سازد.
|
|
|
|
|
|
|
|
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست |
|
جهش به تالار
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.
این صفحه در مدت زمان 0.093 ثانیه ایجاد شد.