روش های بهینه سازی شما تاثیر زیادی بر روی رتبه بندی آن دارد
کلمات کلیدی در برچسب عنوان
عناوین متا تگ ها، یکی از قویترین سیگنال های رتبه بندی مربوط به موتورهای جستجو است. عنوان ها خود به معنای توصیف دقیق محتواست
کلمه کلیدی باید در ابتدای تگ عنوان قرار گیرد. صفحات وبی که به این روش بهینه سازی می شوند بهتر از صفحاتی که از کلمات کلیدی در عناوین استفاده نمی کنند، رتبه بندی می شوند
کلمات کلیدی در تگ های توصیفات متا
اهمیت تگ های توصیفات متا برای سئو بسیار مورد بحث است البته افزودن کلمات کلیدی می تواند آن را برای موتورهای جستجو مناسب تر کند
کلمات کلیدی در برچسب h1
برچسب h1 یکی دیگر از فاکتورهایی است که محتوای صفحه را توصیف می کند. علی رقم بحث زیاد در مورد اهمیت آن، قرار دادن کلمات کلیدی در تگ h1 هنوز به عنوان یک کار عالی برای سئو هستند
استفاده از کلمات کلیدی در صفحات راهی مناسب برای افزایش سئو سایت است. کلمات کلیدی در صفحه یک سیگنال میفرستد که بیان می کند محتوای صفحه در چه رابطه ای است
طول محتوا
گوگل محتوای معتبر و آموزنده را به عنوان فاکتورهای اصلی رتبه بندی در نظر میگیرد هر چقدر متن شما طولانی تر باشد، بیشتر می توانید جنبه های مختلف موضوع را تحت پوشش قرار دهید
اجتناب از محتوای تکراری
داشتن محتوای مشابه در صفحات مختلف، می تواند واقعا به رتبه بندی سایت شما آسیب برساند. از کپی کردن و نوشتن مطالب تکراری حتما خودداری کنی
تگ های کانونیکال
گاهی اوقات داشتن دو url با محتوای مشابه، اجتناب ناپذیر است. یکی از راه های اجتناب از این موضوع استفاده از تگ های کانونیکال در صفحه سایت شما است. این تگ یک چیز ساده است، این تگ به گوگل می گوید که یک url معادل دیگری است
بهینه سازی تصاویر
تنها متن نیست که برای بهینه سازی صفحه مفید است، بلکه رسانه دیگر نیز بر بهینه سازی صفحات موثر می باشند. به عنوان مثال، تصاویر به موتورهای جستجو، سیگنال های مشابه از طریق عناوین، متن عکس ها، توضحات و توصیفات عکس ارسال می کنند
عاقلانه این است که برخی از استراتژی ها برای به روز رسانی انواع خاصی از محتوا، هر 12 ماه یا بیشتر باشد.
لینکهای خروجی
لینک دادن به صفحات معتبر، سیگنال های مورد اعتمادی را به موتورهای جستجو ارسال می کند. وقتی شما در سایت دیگری بک لینک می گذارید، گوگل فکر میکند که شما می خواهید یک موضوع آموزنده را گسترش دهید و این برای گوگل بسیار ارزشمند است
با این کار می توانید اعتماد گوگل را جلب کنید. ولی باید در این مورد احتیاط کنید زیرا لینک های خروجی بسیار زیاد هم می تواند تاثیر منفی داشته باشد و رتبه بندی صفحه را کاهش دهد
نقشه سایت
یک نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا تمام صفحات سایت شما را شاخص قرار دهد این موثر ترین راه است تا موتورهای جستجو متوجه شوند سایت شما در چه رابطه ای می باشد.
مکان سرور
برخی از کارشناسان معتقدند که مکان سرور می تواند بر رتبه بندی یک مکان و موقعیت خاص تاثیر گذار باشد.
سایت های بهینه سازی موبایل
فقط درسال گذشته 50 در صد از بازدیدکنندگان سایت ها از موبایل استفاده می کردند شک نداشته باشید که یک سایت بهینه سازی شده با موبایل می تواند بر روی رتبه بندی تاثیر مثبت بگذارد
گوگل سرچ کنسول
سرانجام که بازبینی سایت شما در گوگل وب مسترتولز به تائید رسید، به شما کمک می کند تا فهرست بندی سایت خود را انجام دهید
فاکتورهای دامنه
دامنه می تواند بر رتبه بندی شما تاثیر بگذارد. برخی از سیگنال های دامنه به اندازه ای که از آنها استفاده می شوند، قوی نیستند
طول ثبت نام دامنه
گوگل دامنه هایی را که برای مدت بیشتر از یک سال ثبت نام کرده اند قابل اعتماد تر می داند.
تاریخچه دامنه
اگر دامنه ای که دارید قبلا مجازات شده باشد ممکن است بر رتبه بندی فعلی آن تاثیر بگذارد
فاکتور های off page
در هنگام رتبه بندی سایت، گوگل عوامل خارج از سایت را نیز بررسی می کند
تعداد دامنه های مرتبط
تعداد دامنه های مرتبط با شما، یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی است
تعداد صفحات لینک داده شده
ممکن است برخی از لینک ها از یک دامنه خاص به سایت شما وجود داشته باشد، تعداد آن ها یکی از عوامل رتبه بندی است. با این حال بهتر است که لینک های بیشتر از دامنه های منحصر به فرد نسبت به دامنه های واحد داشته باشید.
لینک های متنی
لینک های در داخل محتوای صفحه، ارزش بیشتری نسبت به لینک ها در نوار کناری دارند.
Url های قابل دسترسی برای خزیدن
ما می خواهیم که ربات های عنکبوتی خزنده گوگل، برای فهمیدن محتوای متن ها بتوانند به صفحات بیایند برای اینکه آنها را در فهرست سایت خود قرار دهند
جستجو کلید واژه ها
ما نیاز داریم که عبارات و کلماتی که کاربران از آنها بیشتر استفاده می کنند را بدانیم تا بتوانیم مشکلاتی که دارند را به خوبی پاسخگو باشیم. این ها مسائلی هستند که سازمان شما و وب سایتتان باید بتواند حل کند.
کیفیت محتوا
این اصطلاح به چه معنایی است؟ چگونه می توانید متوجه شوید که محتوایی که تولید می کنید برای موتورهای جستجو گوگل مناسب است
همیشه این را در نظر داشته باشید که محتوای شما توسط یک انسان خوانده می شود نه یک الگوریتم یا ربات. پس تا جایی که می توانید آن را کاربرپسند کنید. از کلمات کلیدی به اندازه کافی استفاده کنید
محتوا باید خوانا باشد.
پاراگراف ها را کوتاه نگه دارید. پاراگرف ها و جملات طولانی را به جمله های کوتاه تر تقسیم کنید
عوامل موثر بر سئو وب