به دست آوردن ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو
اگر قصد دارید نتایج موتورهای جستجو را از آن خود کنید، نمی توانید آخرین گرایشات را دنبال نکنید. بعد از به روزرسانی پنگوئن، همه افرادی که در حوزه سئو مشغول کار بودند به این نتیجه رسیدند که هنوز هم می توان لینک های بی کیفیتی ایجاد کرد، برای اینکار تنها باید متن لینک های خود را متنوع کنید. ایجاد تنوع در متن لینک ها مانند درمان علائم بیماری است و نمی تواند خود بیماری (یعنی تلاش برای به دست آوردن رتبه ی بیشتر با استفاده از استراتژی ایجاد بک لینک های اسپم) را علاج کند.
همانطور که می دانید الگوریتم ها می کنند.
سئو و گوگل نیز تغییرات
نوین زیادی را به خود می بینند. اما ایجاد و روشهای لینک سازی تقریبا شبیه روزهای اول ظهور وب است. همین امر باعث شده است رفع این خطاها تاثیر بسیار قدرتمندی بر روی سئو و رتبه بندی سایت داشته باشد. این روش ها به خوبی آزمایش شده اند و می توان توسط آن ها بک لینک ها و ترافیک بیشتری به دست آورد.
اشتباه اول: سایتی با ظاهر نامناسب و زشت
سایت های بسیار زیادی در دنیای اینترنت حضور دارند که تنها یک وبلاگ وردپرسی عمومی هستند.برای
آموزش سئو با مشاهده طراحی معمولی و حتی زشت این وب سایت ها، شما متوجه می شوید که این سایت یک وب سایت معمولی است. به این ترتیب شما هیچ وقت به این سایت لینک نخواهید داد. با آگاهی نسبت به این مسئله باز هم شاهد ظهور چنین وب سایت هایی هستیم. اما چرا اینگونه است؟
زیرا افراد فکر می کنند که محتوای عالی بسیار مهم تر از طراحی عالی است. بگذارید برایتان مثالی بزنیم. چند سال قبل، یکی از وب سایت های مرتبط با سئویی که داشتم را پُر از تبلیغ های مختلف کرده بودم. وب سایت من شبیه شکل زیر بود:
اشتباهات رایج در سئو
این سایت ظاهر زیبا و چشم نوازی ندارد. نرخ کلیک سایت من خوب بود اما همانطور که مشاهده می کنید ظاهر سایت بسیار زشت و خسته کننده بود. اما یک روز تصمیم گرفتم ظاهر سایت را به کلی تغییر دهم. بعد از انجام تغییرات فراوان، ظاهر سایت تقریباً شبیه به سایت زیر شد:
اشتباهات رایج در سئو
(مطمئناً من صاحب هیچ کدام از وب سایت های بالا نیستم، اما وب سایت خود را بر اساس قالب هایی که در بالا مشاهده کردید، طراحی کرده بودم).
خب، حتما از خود می پرسید بعد از انجام این تغییرات چه اتفاقی رخ داد؟ نرخ کلیک سایت من تا ۳۰ درصد افزایش یافت و بانس ریت (نرخ پرش) سایت نیز متحمل تغییراتی شد که در شکل های زیر مشاهده می کنید:
اشتباهات مهم در سئو
بر اساس مطالعات انجام شده، بیشتر افراد معمولاً سایت تان را بر اساس ظاهرش ارزیابی می کنند نه محتوا. زمانی که افراد با ظاهر و طراحی نامناسب سایت برخورد می کنند، اقدامت قابل توجهی انجام نخواهند داد. این افراد سعی می کنند از سایت دور شوند زیرا هیچ جذابیتی برایشان ندارد. همین امر باعث می شود به محتوای موجود در آن اعتماد نکنند و به سرعت آن را ترک کنند.
اگر طراحی سایتتان خوب نیست، بهتر است به فکر بانس ریت و نرخ کلیک قابل قبول هم نباشید. در سال های نه چندان دور، شما می توانستید سایت خود را با دیدگاه ها و لینک هایی که در رسانه های اجتماعی ایجاد می کردید به صدر نتایج گوگل برسانید. در آن روزها ظاهر نامناسب سایت مسئله مهمی نبود. اما این روزها شرایط به طور کلی تغییر کرده است. برای اینکه بتوانید به عنوان یک سایت با کیفیت و قابل اعتماد (با اعتبار بالا) شناخته شوید باید لینک های معتبری داشته باشید. اگر یک سایت وردپرسی با ظاهر عمومی و نامناسب داشته باشید هرگز به این لینک ها دست نخواهید یافت.
به خاطر داشته باشید که لینک های خارجی یک سایت نشان دهندۀ شخصیت صاحب آن است، پس اگر سایت شما ظاهر خوبی نداشته باشد و همچون یک سایت اسپم کننده به نظر برسد، سایت های معتبر هرگز به شما لینک نخواهند داد.
چگونه این اشتباه را به سرعت رفع کنیم؟
از شر تبلیغات مزاحم خلاص شوید: استفاده از تبلیغات مزاحم همچون گوگل ادسنس تاثیر خوبی بر روی سایت نخواهد داشت. این گونه تبلیغات به نظر اسپم می رسد. سعی کنید به جای استفاده از این تبلیغات، از Call to action هایی استفاده کنید که محصولات یا خدمات خودتان را به کاربر یا بازدیدکننده معرفی می کند. با این روش دروازه های جهان بازاریابی بر روی شما گشوده خواهد شد و در عین حال ظاهر وب سایت تان بهتر خواهد شد.
سایت خود را از دیدگاه بازدید کنندگانی ارزیابی کنید که برای اولین بار از سایت شما بازدید می کنند: تصور کنید پدر یا مادرتان که هیچ اطلاعاتی در زمینۀ اینترنت ندارند به وب سایت شما مراجعه کنند. آنها چه تصوری از سایت تان خواهند داشت؟ آیا محتوای آن را با دوستان فیس بوکی اش به اشتراک می گذارد؟ یا به سرعت از آن خارج می شود؟
یک طراح حرفه ای استخدام کنید: آیا شما نیز دوست دارید فرآیند لینک بیلدینگ خود را آسان تر کنید؟ پس سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که زیبا و در عین حال جذاب باشد. اگر سایت شما خوب نباشد نمی توانید از سایت های معتبر لینک دریافت کنید. اگر خودتان به طراحی سایت آشنایی ندارید، می توانید یک طراح حرفه ای برای این کار استخدام کنید.
اشتباه دوم: سئو On-Page کُند
زمانی که صحبت از سئوی درونی یا همان سئوی On-Page به میان می آید، فکرتان نباید تنها به چگالی کلمات کلیدی و تگ عنوان محدود شود. اگر سایت شما حاوی محتوای کم کیفیت و کپی است، روند بهینه سازی شما خیلی سخت تر شده است.
به خاطر داشته باشید که سئوی درونی یا داخلی سایت، تنها به معنای مرتبط بودن نیست.
الگوریتم پاندا قادر بود محتوای کم کیفیت را از فرسنگ ها تشخیص دهد، بدون اینکه به بک لینک ها نگاه کند (بر عکس الگوریتم پنگوئن). بر اساس دستورالعمل کیفیت گوگل که اخیرا لو رفته است، سئوی درونی سایت شما پیام های قوی و قدرتمندی در مورد کیفیت کلی سایت به گوگل ارسال می کند.
برای اینکه سئوی درونی قدرتمندی داشته باشید باید این ۲ کار را انجام دهید:
به گوگل بگویید که سایت شما در مورد چه چیزی است (موضوع سایت و محتوای شما چیست)
گوگل یک موتور جستجوی هوشمند است. اصلا لازم نیست مرتبط بودن سایت خود را به رخ گوگل بکشید. گوگل از طریق کلمات کلیدی به موضوع سایت شما پی می برد پس لازم نیست مراحل دیگری طی کنید. اگر بخواهید هر روز مقاله ای در رابطه با «سئو چیست» منتشر کنید، شامل مجازات گوگل خواهید شد.
به گوگل نشان دهید که محتوای با کیفیتی دارید
باید سیگنال های با کیفیتی برای گوگل ارسال کنید تا متوجه شود محتوای مناسبی در سایت خود دارید. حتماً فکر می کنید نوشتن یک مقاله با کیفیت کافی است. اگرچه نوشتن مقالات با کیفیت آغاز خوبی است اما گوگل تنها زمانی متوجه محتوای شما خواهد شد که سیگنال های مناسب را برای او ارسال کنید. سایتی که بتواند این سیگنال ها را بیشتر برای گوگل ارسال کند، می تواند رتبه بندی بهتری برایتان به ارمغان آورد.
چگونه این اشتباه را به سرعت رفع کنیم؟
به اصل مرتبط بودن پایبند باشید اما بیش از حد از آن استفاده نکنید: سعی کنید کلمات کلیدی خود را در تگ عنوان، توضیحات، پاراگراف اول و محتوا قرار دهید. شما می توانید در محتوای خود از تصاویر مرتبط استفاده کنید که دارای کلمات کلیدی و یک کلمه کلیدی LSI در متن Alt است.
سیگنال های با کیفیت برای موتورهای جستجو ارسال کنید: این گزینه بدین معنی است که همه مواردی که گوگل دوست دارد را به او نشان دهید. به عنوان مثال استفاده از لینک های خارجی به دامنه های معتبر ( همچون .edu و .gov) بسیار مهم است. استفاده از کلمات کلیدی معتبر و مرتبط، تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت.
منبع :
تبلیغات گوگل