کاربرد اپلیکیشنهای خدماتی در تعطیلات
اپلیکیشنهای خدماتی گوشی همراه میتوانند در کاهش اضطراب تعطیلات تاثیرگذار باشند
با نزدیک شدن فصل تعطیلات کاناداییها به شدت به گوشی همراه خود مراجعه میکنند تا با استفاده از اپلیکیشنهای آن کارهایی که باید انجام دهند را ثبت کنند و فهرستی از کارهای انجام شده داشته باشند.
تحقیقات جدید انجام شده توسط شرکت پیشرو پرداختهای جهانی گوشی همراه پیپال نشان میدهد کاربران اپلیکیشنهای گوشی همراه کانادایی به طور متوسط ٢٥٠٠ دلار در سال برای اپلیکیشنهای انجام کارها هزینه میکنند.
اپلیکیشنهای خدماتی که بویژه در تعطیلات مورد استفاده قرار میگیرند اپهای مربوط به سفر، تاکسی، تحویل غذا و خریدهای سوپر مارکتی، نظافت، خشکشویی و خدمات زیبایی در خانه است.
با ادامه رشد اقتصاد نیاز محور گوشی همراه، مطالعه پیپال کانادا نشان میدهد نیمی از کاناداییها به طور متوسط به سه اپلیکیشن وابسته هستند، روندی که در حال افزایش است.
دادههای جدید نشان میدهد استفاده از اپلیکیشنهای گوشی همراه در کانادا در دو سال گذشته ٧٤ درصد رشد داشته است که نیمی از مراجعه اینترنت جهانی در سال گذشته را شامل میشود.
نانسی ساهوتا مدیر بخش مشتریان پیپال کانادا میگوید:
قدرت اپلیکیشنهای خدماتی گوشی همراه در حال تغییر شیوهایست که زندگی میکنیم. از تحویل غذا تا درخواست تاکسی و خدمات نظافت، امروزه بسیاری از خدمات با یک تماس از انگشتان ما قابل انجام هستند، آنها به ما کمک میکنند در برنامههای شلوغ خود وقت آزاد ایجاد کنیم.
در پیپال ما بر این مسئله متمرکز هستیم که پرداخت در اپلیکیشن و وب سایت را آسان کنیم تا افراد بتوانند بر آنچه واقعا اهمیت دارد تمرکز کنند مثلا لذت بردن از فصل تعطیلات.
کارهای خانه با استفاده از اپلیکیشنهای گوشی همراه کمتر کسلکننده خواهند بود
اپلیکیشنهای خدماتی موبایل شیوه زندگی جدیدی را تعریف کردهاند که کاناداییها هر روز بیشتر از گذشته در زندگی روزمره خود از اپلیکیشنها استفاده میکنند تا کارها و فعالیتهای روزانه خود را ساماندهی کنند.
با تقاضاهای تعطیلات و کارهای بیشماری که باید انجام شوند تعجبی ندارد که از هر ٥ کانادایی یک نفر شروع به استفاده از اپلیکیشنها برای انجام خشکشویی (٢٢ درصد)، خدمات زیبایی (٢١ درصد) و تحویل خریدهای سوپرمارکتی (١٩ درصد) کردهاند و این اعداد در تعطیلات افزایش هم خواهند یافت تا زمان بیشتری را برای گذراندن با خانواده و دوستان آزاد کنند.
این مطلب را از دست ندهید: رویداد حمایت از کسب و کارهای کوچک دیجیتال
مردان در مقابل زنان: کدامیک بیشتر بر اپلیکیشنها متکی هستند
دادهها نشان میدهد مردان در استفاده از اپلیکیشنهای انجام امور پیشرو هستند. تحقیقات نشان میدهد مردان بسیار بیشتر از زنان از این اپلیکیشنها استفاده میکنند تا کارهای روزانه خود را انجام دهند.
هنگام رفت و آمد در سطح شهر نزدیک به سه چهارم از مردان (٧٤ درصد) برای تاکسی و سواری اشتراکی از اپها استفاده میکنند در حالیکه در زنان این رقم دو سوم (٦٤ درصد) است.
مردان بیشتر از زنان برای خرید سوپرمارکتی از اپلیکیشنها استفاده میکنند ٤٢ درصد در مقابل ٣١ درصد از زنان.
مردان بیشتری (٣٢ درصد) از اپلیکیشنها برای کارهایی مانند خدمات نظافت منزل نسبت به زنان (٢٢ درصد) استفاده میکنند.
همچنین مردان بیشتری (٢٩ درصد) نسبت به زنان (١٧ درصد) از اپلیکیشنهای خدماتی خشکشویی استفاده میکنند تا کارهایشان سبکتر شود.
با این وجود زنان (٢٨ درصد) بیشتر از مردان (٢٥ درصد) از خدمات زیبایی با بکارگیری اپلیکیشنها استفاده میکنند.
تشویق اشتهای تعطیلات
ساهوتا میگوید: در محیط شلوغ امروز ما شاهد انفجار استفاده از اپلیکیشنهای خدماتی تحویل غذا هستیم، روندی که ٥ سال قبل وجود نداشت.
بعضی از اولین اپلیکیشنهای موبایل بطور ویژه برای غذا و نوشیدنی توسعه یافته است و با افزایش کاربران آنها تا ٧٠ درصد از کاناداییها وعده صبحانه خود را در راه با سفارش قهوه و صبحانه به صورت آنلاین دریافت میکنند.
دو نفر از هر سه نفر کانادایی از اپلیکیشنهای UberEats و Foodora برای دریافت غذا استفاده میکنند.
در بریتیش کولمبیا، استفاده از اپلیکیشنهای خدماتی گوشی همراه برای انجام کارهای صبح بسیار گسترده تر است و ٧٨ درصد مورد استفاده قرار میگیرد درحالیکه در کبک استفاده از اپلیکیشنها برای سفارش قهوه و صبحانه در کمترین میزان یعنی ٥٤ درصد است.
این تحقیق با یک گام به جلو دریافته است که بخش زیادی از جوانان به راهحلهای تلفن همراه روی آوردهاند و ٧٧ درصد از آنها از اپلیکیشنها برای دریافت غذا استفاده میکنند درحالیکه که این رقم در میان افراد مسنتر ٤٣ درصد است.
از رسیدن با استایل تا پارک کردن به راحتی
با نزدیک شدن فصل تعطیلات کاناداییها رویدادها و مهمانیهای تعطیلات خود را برنامهریزی میکنند و احتمالا از تاکسی برای رسیدن به مقصد در سریعترین زمان ممکن استفاده خواهند کرد.
این تحقیق نشان میدهد بیش از دو سوم (٦٩ درصد) از کاناداییها برای خدمات تاکسی و سواری اشتراکی به اپلیکیشنهایی مثل Uberو Lyft متکی هستند و این اعداد در دوران تعطیلات و اوج جشنها افزایش مییابد.
اپلیکیشنهای پارک کردن هم شاهد افزایش استفاده هستند. نزدیک به نیمی از کاناداییها (٤٩ درصد) برای پارک کردن از اپلیکیشنهای خدماتی گوشی همراه مانند Green P یا EasyPark استفاده میکنند.
این تنها یک روند در مراکز شهری نیست. سه چهارم (٦٧ درصد) از شهرنشینان از اپلیکیشنهای گوشی همراه برای تاکسی و سواری اشتراکی استفاده میکنند درحالیکه ٦٤ درصد از حاشیه شهر نشینان و ٥٢ درصد از افراد ساکن مناطق روستایی نیز همین رفتار را دارند.
با این حال هم شهرنشینان (٥١ درصد) و هم حاشیه شهرنشینان (٤٨ درصد) کانادایی ترجیح میدهند از راحتی پرداخت برای پارکینگ از طریق اپلیکیشن استفاده کنند.
نتیجه گیری
امروزه در کشور ما بسیاری از این اپلیکیشن ها راه اندازی شده اند اما اکثر آنها در کلان شهر ها پیشرفت داشته اند. راه حل شما برای شهرستان ها چیست؟
به نظر شما میتوان اپلیکیشن مشابه
foodora را در کشور راه اندازی کرد؟ آیا استارتاپی با این مضمون تشکیل شده؟
خرسند میشویم نظراتتان را برای ما بنویسید.
اگر قصد دارید هدیه ای مدرن و کاربردی برای عزیزانتان خریداری کنید، پیشنهاد مجموعه پی آسان برای شما گیفت کارت های مجازی و فیزیکی است. اگر سوالی داشتید با مشاوران ما در تماس باشید.