پیشنهاد میکنم قبل از خواندن ادامه، ابتدا
این مطلب که به معرفی بازاریابی دیجیتال و انواع روش های آن میپردازد را بخوانید.
روابطعمومی آنلاین
روابطعمومی آنلاین عمل تامین پوشش آنلاین کسب شده با انتشارات دیجیتالی، وبلاگها و دیگر وب سایتهای محتوای مبتنی بر محتوا است. خیلی شبیه راهآهن سنتی است، اما در فضای آنلاین.کانالهایی که میتوانید برای به حداکثر رساندن تلاشهای روابطعمومی خود استفاده کنید:
توسعه گزارشگری از طریق رسانههای اجتماعی.
تعامل آنلاین با شرکت تان.
گرفتن نظرات در وب سایت شخصی تان و یا وبلاگ شخصی تان.
بازاریابی درون مرزی
بازاریابی درون مرزی به رویکرد "کامل" برای جذب، تعامل و شاد کردن مشتریان با استفاده از محتوای آنلاین اشاره دارد. شما میتوانید از هر تاکتیک بازاریابی دیجیتال که در مطلب قبلی در یک استراتژی بازاریابی داخلی ذکر شده است استفاده کنید.
یک بازاریاب دیجیتال چه کار میکند؟
بازاریابان دیجیتال مسئول هدایت آگاهی از برند و تولید مشتری از طریق همه کانالهای دیجیتالی - هم آزاد و هم پرداخت - هستند - که در اختیار شرکت هستند. این کانالها عبارتند از رسانههای اجتماعی، وب سایت شرکت، رتبهبندی موتور جستجو، ایمیل، تبلیغات نمایشی، و وبلاگ شرکت.
بازاریابان دیجیتال معمولا بر روی یک شاخص عملکرد کلیدی مختلف (KPI) برای هر کانال تمرکز میکنند تا بتوانند عملکرد شرکت را در سراسر هر یک اندازهگیری کنند. به عنوان مثال، یک بازاریاب دیجیتال در مورد SEO به عنوان مثال، ترافیک ارگانی وبسایت را اندازهگیری میکند - از آن ترافیک که از بازدید کنندگانی از وب سایت که صفحهای از وب سایت کسب و کار را از طریق جستجوی گوگل پیدا کردهاند را اندازهگیری میکند.
بازاریابی دیجیتال امروزه در بسیاری از نقشهای بازاریابی انجام میشود. در شرکتهای کوچک، یک پزشک عمومی ممکن است بسیاری از تاکتیکهای بازاریابی دیجیتال را داشته باشد که در بالا توضیح داده شد. در شرکتهای بزرگتر، این تاکتیکها متخصصان متعددی دارند که هر کدام فقط بر روی یک یا دو کانال دیجیتالی برند متمرکز میشوند.
در اینجا چند نمونه از این متخصصان آورده شدهاست:
مدیر SEO
KPIs اصلی: ترافیک سازمانی
به طور خلاصه، SEO به کسب رتبه در گوگل بستگی دارد. با استفاده از انواع رویکردها برای بهینهسازی موتور جستجو، این فرد ممکن است مستقیما با سازندگان محتوی کار کند تا محتوای تولید شده در گوگل را تضمین کند - حتی اگر شرکت این محتویات را در رسانههای اجتماعی پست کند.
google adwords باعث دیده شدن وب سایت شما در صفحه ول گوگل خواهد شد. برای سفارش این خدمت میتوانید با کلیک بر روی لینک از طریق وب سایت پی آسان اقدام کنید.
متخصص بازاریابی محتوا
KPIs اصلی: زمان در صفحه، ترافیک نهایی وبلاگ ، مشترکین کانال یوتیوب
متخصصان بازاریابی محتوا، سازندگان محتوای دیجیتال هستند. آنها مکررا تقویم وبلاگ نویسی شرکت را پیگیری میکنند و با یک استراتژی محتوی همراه میشوند که شامل ویدیو نیز میشود. این متخصصان اغلب با افراد در بخشهای دیگر کار میکنند تا از محصولات و کمپین های تجاری اطمینان حاصل کنند و با محتوای فزاینده بر روی هر کانال دیجیتالی پشتیبانی میشوند.
مدیر وب سایتهای ارتباط جمعی
KPIs اصلی: دنباله دار ها، برداشت ها، اشتراک ها
نقش یک مدیر رسانه اجتماعی برای استنباط از عنوان آسان است، اما شبکههای اجتماعی که آنها برای شرکت مدیریت میکنند به این صنعت بستگی دارد. بالاتر از همه، مدیران رسانههای اجتماعی یک برنامه ارسال برای محتوای نوشته شده و بصری ایجاد میکنند. این کارمند همچنین ممکن است با متخصص بازاریابی محتوی کار کند تا یک استراتژی را توسعه دهد که برای آن محتوا به پست وابسته است که در آن شبکه اجتماعی به کار میرود.
(توجه: در هرKPI بالا " برداشتها " به تعداد دفعاتی که یک نوع پست در یک کاربر ظاهر میشود اشاره دارد)
هماهنگکننده اتوماسیون بازاریابی
KPIs اصلی: نرخ باز ایمیل، نرخ کلیک در کمپین، نرخ تولید (تبدیل)
هماهنگکننده اتوماسیون بازاریابی به انتخاب و مدیریت نرم افزار کمک میکند تا به کل تیم بازاریابی اجازه دهد تا رفتار مشتریان خود را درک کرده و رشد کسبوکار آنها را بسنجد. از آنجا که بسیاری از عملیاتهای بازاریابی که در بالا توضیح داده شد ممکن است به طور جداگانه از یکدیگر اجرا شوند، مهم است که کسی باشد که بتواند این فعالیتهای دیجیتالی را به فعالیتهای فردی تبدیل کند و عملکرد کمپین را پیگیری کند.
بازاریابی درون مرزی در برابر بازاریابی دیجیتال: کدام است؟
در سطح، این دو مشابه به نظر میرسند: هر دو در وهله اول آنلاین رخ میدهند و هر دو بر ایجاد محتوای دیجیتالی برای افراد برای مصرف تمرکز میکنند. پس فرقشان چیست؟
اصطلاح "بازاریابی دیجیتال" بین تاکتیکهای بازاریابی و کشش تمایز قایل نمیشود (یا در حال حاضر از آن به عنوان روش های " ورودی" و "خروجی" نام میبرد). هر دو میتوانند زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار گیرند.
هدف از تاکتیکهای خروجی دیجیتال، گذاشتن یک پیغام بازاریابی به طور مستقیم در مقابل بسیاری از افراد در فضای آنلاین - بدون در نظر گرفتن این که آیا مرتبط است یا مورد استقبال قرار میگیرد. به عنوان مثال، تبلیغات پر زرق و برق خیرهکننده که در بالای وب سایتهای بسیاری میبینید تلاش میکنند تا محصول یا تبلیغ را بر روی افرادی که لزوما آماده دریافت آن نیستند، هل دهند.
از طرف دیگر، بازاریابها که از تاکتیکهای ورودی دیجیتال استفاده میکنند، از محتوای آنلاین استفاده میکنند تا مشتریان هدف خود را با فراهم کردن داراییهایی که به آنها کمک میکنند، به وب سایت آنها جذب کنند. یکی از ساده ترین و قدرتمندترین دارایی های بازاریابی دیجیتال درون مرزی، یک وبلاگ است که به وب سایت شما اجازه میدهد تا از واژههایی که مشتریان ایدهآل شما در جستجوی آن هستند سرمایهگذاری کند.
در نهایت، بازاریابی درون مرزی روشی است که از داراییهای بازاریابی دیجیتال برای جذب، تعامل و خرسندی مشتری استفاده میکند. از طرف دیگر، بازاریابی دیجیتال به سادگی یک اصطلاح چتری برای توصیف تاکتیکهای بازاریابی آنلاین هر نوع، بدون توجه به این که آیا آنها به ترتیب ورودی یا خروجی در نظر گرفته میشوند یا نه، میباشد.
آیا بازاریابی دیجیتال برای همه کسبوکار کار میکند؟
بازاریابی دیجیتال میتواند برای هر کسب و کار در هر صنعتی کار کند. صرف نظر از آنچه که شرکت شما به فروش میرساند، بازاریابی دیجیتال هنوز شامل ایجاد شخصیت های خریدار برای شناسایی نیازهای مخاطبان و ایجاد محتوای آنلاین با ارزش است. با این حال، این بدان معنا نیست که همه شرکتها باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را به همان روش اجرا کنند.
بازاریابی دیجیتال B2B
اگر شرکت شما یک کسب وکار در کسب وکار (B2B) باشد، به احتمال زیاد، تلاشهای بازاریابی دیجیتال شما متمرکز بر نسل پیشرو آنلاین خواهد بود، و هدف نهایی این است که کسی با یک فروشنده صحبت کند. به همین دلیل، نقش استراتژی بازاریابی شما جذب و تبدیل بالاترین کیفیت منجر به فروشندگان شما از طریق وب سایت تان و پشتیبانی از کانالهای دیجیتالی میشود.
فراتر از وب سایت تان، شما احتمالا سعی خواهید کرد تا بر روی کانالهای متمرکز بر کسبوکار مانند LinkedIn که در آن جمعیت شناختی شما وقت خود را به صورت آنلاین سپری میکند تمرکز کنید.
بازاریابی دیجیتال B2C
اگر شرکت شما بسته به نقطه قیمت محصولات شما کسب وکار به مصرف کننده (business-to-consumer) است، به احتمال زیاد هدف تلاشهای بازاریابی دیجیتال شما جذب مردم به وب سایت شما و تبدیل آنها به مشتریان بدون نیاز به صحبت با یک فروشنده است.
به همین دلیل، شما احتمالا کمتر بر روی "هدایت" به معنای سنتی خود تمرکز میکنید، و به احتمال زیاد بر روی ساخت یک مسافرت خریدار با شتاب بیشتر تمرکز میکنید، از زمانی که کسی بر روی وب سایت شما فرود میآید، تا زمانی که آنها یک خرید انجام میدهند. این به این معنی است که ویژگیهای محصول شما در محتوای شما در قیف بازاریابی بالاتر از آن است که ممکن است برای یک کسبوکارB 2B وجود داشته باشد، و ممکن است لازم باشد از دعوت به عمل قویتر استفاده کنید.
برای شرکتهای B2C ، کانالهایی مانند اینستاگرام و Pinterest اغلب میتوانند ارزشمندتر از پلتفرم های متمرکز بر کسب و کار LinkedIn باشند.
مطالب پیشنهادی:
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ / روش های مختلف دیجیتال مارکتینگ١٠ توصیه برای استفاده از لینکداین برای بازاریابی
دیجیتال مارکتینگ ؛ معرفی تکنیکهای نوین دیجیتال مارکتینگویرایش بوسیله کاربر 1397/09/19 06:38:11 ب.ظ
| دلیل ویرایش: مشخص نشده است