بازاریابی دیجیتال چیست؟
بازاریابی دیجیتال شامل تمام تلاشهای بازاریابی است که از ابزار الکترونیکی یا اینترنت استفاده میکنند.کسب و کارها از کانالهای دیجیتالی مثل موتورهای جستجو، رسانههای اجتماعی، ایمیل و وب سایتهای خود برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده استفاده میکنند.
با این که امروزه اینترنت در دسترس است، آیا باور میکنید اگر به شما بگویم که تعداد افرادی که هر روز به اینترنت میروند هنوز در حال افزایش است؟
آن هست. براساس گزارش Pew، در حقیقت، استفاده از اینترنت ثابت در میان بزرگسالان در طی سه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشتهاست. و اگر چه ما آن را زیاد میگوییم، نحوه خرید و خرید واقعا به همراه آن تغییر کرده است - یعنی بازاریابی آفلاین به اندازه سابق موثر نیست.
بازاریابی همیشه در ارتباط با مخاطبین خود در مکان مناسب و در زمان مناسب بوده است. امروزه، این بدان معناست که شما باید آنها را در جایی ملاقات کنید که در حال حاضر وقت خود را صرف آن میکنند: در اینترنت.
وارد کنید بازاریابی دیجیتال - به عبارت دیگر، هر شکلی از بازاریابی که به صورت آنلاین وجود دارد را وارد کنید.
برای دانلود راهنمای رایگان ما به اصول بازاریابی دیجیتال اینجا کلیک کنید.
در HubSpot، در مورد بازاریابی داخلی زیاد صحبت شده به عنوان یک راه واقعا موثر برای جذب، تعامل و لذت بردن از مشتریان آنلاین. اما هنوز سوالات زیادی از طرف مردم در سراسر جهان در مورد بازاریابی دیجیتال وجود دارد.
یک بازاریاب داخلی ممکن است بگوید که بازاریابی داخلی و بازاریابی دیجیتال تقریبا یک چیز هستند، اما تفاوتهایی وجود دارد. و گفتگو با بازاریابان و صاحبین کسبوکار در ایالاتمتحده، انگلیس، آسیا، استرالیا و نیوزلند، من چیزهای زیادی در مورد این که این تفاوتهای کوچک در سراسر جهان مشاهده میشود، آموختهام.
بازاریابی دیجیتال را چگونه تعریف میکنید؟
بازاریابی دیجیتال با استفاده از تاکتیکهای دیجیتالی متعدد و کانالهایی برای اتصال به مشتریانی تعریف میشود که در آنها بیشتر وقت خود را به صورت آنلاین میگذرانند. از وب سایت خود به یک دارایی تجاری آنلاین کسب و کار- تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین، و فراتر از آن طیفی از تاکتیکهایی را میدهد که زیر چتر "بازاریابی دیجیتال" قرار دارند.
تاکتیکهای بازاریابی دیجیتال و مثالها
بهترین بازاریابان دیجیتال، تصویری واضح از این که چگونه هر کمپین بازاریابی دیجیتال از اهداف کلی پشتیبانی میکند، دارند. و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود، بازاریابان میتوانند از طریق کانالهای آزاد و پرداخت پول در اختیار خود از یک کمپین بزرگتر حمایت کنند.
یک بازاریاب محتوایی به عنوان مثال، میتواند مجموعهای از پستهای وبلاگ ایجاد کند که به تولید منجر میشود از یک کسب وکار جدید که اخیرا ایجاد شده است. پس از آن، بازاریابان رسانه اجتماعی شرکت ممکن است به ارتقا این پست وبلاگ از طریق پست های ارگانی در حساب های رسانه های اجتماعی کسب و کارکمک کند. شاید بازاریاب ایمیلی یک کمپین ایمیل ایجاد کند تا کسانی را که اطلاعات بیشتری را در این شرکت دریافت میکنند ارسال کند. در یک دقیقه بیشتر در مورد این بازاریابان دیجیتال صحبت خواهیم کرد.
این یک ارزیابی سریع برخی از رایجترین تاکتیکهای بازاریابی دیجیتال و کانالهای درگیر در هر کدام است.
بهینهسازی موتور جستجو (SEO)
این فرآیند بهینهسازی وب سایت شما برای "رتبه" در نتایج موتورهای جستجو است، در نتیجه میزان ترافیک وب سایت شما افزایش مییابد.کانالهایی که از SEO بهره میبرند شامل:
وب سایت ها
وبلاگ ها
اینفوگرافیک ها
بازاریابی محتوایی
این عبارت بیانگر ایجاد و ترویج داراییهای محتوایی برای هدف ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک و مشتری است.کانالهایی که میتوانند نقشی در استراتژی بازاریابی محتوای شما ایفا کنند عبارتند از:
پستهای وبلاگ.
کتاب های الکترونیکی
اینفوگرافی ها
بروشورهای آنلاین و کتاب های آنلاین
آیا میخواهید از بازاریابی محتوایی برای کسبوکار خود استفاده کنید؟ میتوانید از وب سایت علمونو مطالب بیتشتری را در این زمینه بخوانید.
بازاریابی رسانهای اجتماعی
این کار برند شما و محتوای شما را بر روی کانالهای رسانههای اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند، هدایت ترافیک و تولید منجر به کسبوکار شما را ترویج میدهد. کانالهایی که میتوانید در بازاریابی رسانهای اجتماعی استفاده کنید عبارتند از:
فیس بوک
توییتر
LinkedIn
اینستاگرام
Snapchat
Pinterest
گوگل پلاس
پرداخت برای هر کلیک Pay-Per-Click (PPC)
PPC روشی است برای رانندگی در وب سایت تان با پرداخت یک ناشر هر بار که آگهی شما کلیک میشود. یکی از معمولترین انواع PPC گوگل ادوردز است که به شما این امکان را میدهد که برای اسلات های بالا در صفحات نتایج جستجو در موتورهای جستجو گوگل در یک قیمت "به ازای هر کلیک" لینکهایی که قرار داده اید، پرداخت کنید. کانالهای دیگر که میتوانید از PPC استفاده کنید عبارتند از:
آگهیهای پولی در فیس بوک.
توییت های تبلیغاتی در توییت.
پیغامهای اسپانسر شده در LinkedIn
google adwords باعث دیده شدن وب سایت شما در صفحه اول گوگل خواهد شد. برای سفارش این خدمت میتوانید با کلیک بر روی لینک از طریق وب سایت پی آسان اقدام کنید.
بازاریابی وابسته
این نوعی تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن شما کمیسیونی برای تبلیغ محصولات یا خدمات دیگران در وب سایت خود دریافت میکنید. کانالهای بازاریابی وابسته شامل موارد زیر میشوند:
میزبانی تبلیغات ویدیویی از طریق برنامه شریک زندگی در یوتیوب.
ارسال لینکهای وابسته از حساب رسانههای اجتماعی تان.
تبلیغات محلی
تبلیغات محلی به آگهیهای تبلیغاتی اشاره دارد که عمدتا محتوایی هستند و بر روی یک سکو در کنار دیگر محتوای غیر پرداختشده به نمایش گذاشته میشوند. برای مثال، پستهای تحت حمایت BuzzFeed یک مثال خوب هستند، اما بسیاری از مردم تبلیغات رسانههای اجتماعی را برای تبلیغات "بومی" - فیس بوک و تبلیغات اینستاگرام در نظر میگیرند.
اتوماسیون بازاریابی
اتوماسیون بازاریابی به نرمافزاری اشاره دارد که برای خودکار کردن عملیات اصلی بازاریابی شما سرو کار دارد. بسیاری از دپارتمانهای بازاریابی میتوانند کارهای تکراری را خودکار کنند که در غیر این صورت به صورت دستی انجام میدهند، مانند:
خبرنامه های پست الکترونیکی.
وب سایتهای ارتباط جمعی.
به روز رسانی فهرست تماس.
جریان کار راهنمایی و پرورش.
مبارزه انتخاباتی و گزارش دهی.
بازاریابی ایمیلی
شرکتها از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده میکنند. ایمیل اغلب برای ترویج محتوا، تخفیف و رویدادها و همچنین هدایت افراد مستقیم به وب سایت کسب و کار مورد استفاده قرار میگیرد. انواع پست الکترونیکی که ممکن است در یک کمپین بازاریابی ایمیلی ارسال کنید شامل موارد زیر میشوند:
خبرنامه های اشتراک وبلاگ ها.
ایمیلها را دنبال کنید تا بازدیدکنندگان وب سایت را دانلود کنید.
ایمیلهای خوشآمد گویی به مشتری.
تنظیمات تعطیلات را به اعضای برنامه وفاداری منتقل کنید.
نکات و یا ایمیلهای مشابه برای پرورش مشتری.
مطالب پیشنهادی:
١٠ توصیه برای استفاده از لینکداین برای بازاریابی
درس های بازاریابی از پرتاب فالکون هوی