انتظار می رود که تا سال 2021، بازار خدمات VoIP تا140 میلیارد دلار افزایش یابد - از 83 میلیارد دلار در سال 2015-. VoIP تلفن همراه و تکیه کمتر بر خطوط ثابت سنتی تنها دو عامل این رشد نجومی هستند. در حال حاضر، شرکت های بیشتری
در حال سرمایه گذاری در VoIP برای بهینه سازی فرآیندهای خدمات مشتری خود هستند. این فناوری به کسب
میکروتیک و کارها امکان پاسخگویی به تماسهای بیشتری را میدهد، با مشتریان 24 ساعته در روز ارتباط برقرار میکند و در هزینه صرفه جویی می کند.
1. VoIP به شرکت ها امکان پاسخگویی به تماس های بیشتری را می دهد.
با VoIP هیچ تماسی بی پاسخ نمی ماند. این سیستم ها دارای تکنولوژی انتقال تماس هستند که هر تماس را به شخص مربوطه انتقال می دهند. VoIP به شرکت ها این امکان را می دهد تا مشکلات مربوط به خدمات مشتریان را در حین وقوع حل و فصل کنند.
سازمان می تواند اشتباهات را کاهش داده و از مشتریان ناراضی دلجویی کنند.
شرکت ها حتی می توانند سرویس های خدمات مشتری را به یک شخص ثالث در یک منطقه زمانی متفاوت انتقال دهند. در نتیجه، مصرف کنندگان میتوانند در هر زمان روز یا شب با یک حرفه ای خدمات به مشتری صحبت کنند.
VoIP بهره وری خدمات مشتری را افزایش می دهد. چرا که زمان کمتری در پست صوتی و تماس مجدد با مشتریان خدمات شبکه هدر می شود و کارکنان قادر به پاسخگویی بیشتر به تماس ها هستند. شرکت هایی که دارای یک راه حل ارتباطی یکپارچه اند 191 ساعت
در روز و 49660 ساعت در سال، با توجه به یک پژوه، را ذخیره می کنند.
2. VoIP به شرکت ها اجازه می دهد با مشتریان تعامل داشته باشند.
خدمات مشتری برای هر کسب و کار بسیار مهم است. تا سال 2020، خدمات مشتری از قیمت و محصول به عنوان یک عامل در ایجاد تمایز در برندها
خدمات شبکه پیشی خواهد گرفت. علاوه بر این، 86 درصد از مصرف کنندگان برای تجربه بهتر مشتری هزینه بیشتری خواهند کرد.
VoIP به کسب و کارهایی که با خدمات مشتریان در حال دست و پنجه نرم کردن هستند، کمک می کند. این فن آوری با سیستم عامل های نرم افزاری خدمات مشتری هماهنگ شده است تا تجربه مشتری را افزایش دهد. وقتی یک مصرف کننده با یک شرکت ارتباط برقرار می کند،
کارکنان می توانند اطلاعات خود را بالا ببرند و تعاملات گذشته را بررسی کنند. کارمندان می توانند این اطلاعات را در زمان واقعی به روز کنند.
بر خلاف ایستگاههای رادیویی سنتی، کارکنان اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان در دست دارند. در نتیجه، کارکنان می توانند مشکلات پشتیبانی شبکه را در زمان سریعتری حل و فصل کنند و افزایش از نارضایتی مشتریان به اختلافات عمده جلوگیری کنند. VoIP اجازه می دهد تا
کسب و کارها با مشتریان خود در 24 ساعت شبانه روز در ارتباط باشند.
این فقط تماس های صوتی نیست. با برخی از خدمات VoIP، کسب و کار می تواند با مشتریان از طریق اس ام اس و سیستم های رسانه های اجتماعی مانند WhatsApp و فیس بوک مسنجر ارتباط برقرار کند.
3. VoIP موجب صرفه جویی شرکت ها در هزینه ی مدیریت خدمات مشتری میشود.
VoIP همچنین باعث صرفه جویی در هزینه های متعدد می شود. کارکنان خدمات مشتری می توانند در خانه کار کنند، چیزی که
پسیو شبکه می تواند باعث هزاران دلار صرفه جویی در سال شود. کسب و کارهایی که به کارکنان امکان ارتباط از راه دور را می دهد، اهداف
خدمات به مشتریان خود را براورده کرده و در هزینه ها را کاهش می دهد - لوازم اداری، آب و برق، هزینه کارکنان، و غیره. شرکت فن آوری کامپیوتر دل از طریق ایجاد امکان برای کارکنانش برای ارتباط از راه دور، 39.5 میلیون دلار در هزینه صرفه جویی کرد و انتشار انرژی را کاهش داد.
کسب و کارها همچنین در صورتحساب گران قیمت تلفن می توانند صرفه جویی کنند. به جای برقراری ارتباط با مشتریان از طریق خطوط سنتی، شرکت ها می توانند از خدمات VoIP برای حل مشکلات و شکایات استفاده کنند. ارسال اطلاعات صوتی از طریق اینترنت بسیار ارزان تر
از برقراری تماس از یک تلفن ثابت است. با توجه به یک مطالعه، میانگین هزینه های ماهانه VoIP فقط 25 دلار است، در مقایسه با 50 دلار برای خطوط تلفن ثابت. علاوه بر این، برخی از کسب و کارها پس از انتقال از خطوط تلفن ثابت به VoIP می توانند تا 75 درصد صرفه جویی کنند.
VoIP ابزار ارتباطی قدرتمندی برای خدمات مشتری است. این تکنولوژی به کسب و کارها اجازه می دهد تا به تماس های بیشتری پاسخ دهند، با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنند و پول بیشتری را ذخیره کنند. انتظار می رود شرکت های بیشتری برای سرمایه گذاری در VoIP و بهبود
فرایندهای خدمات مشتری خود تا پایان سال 2017 اقدام کنند.
در یک تحقیق انجام شده در مورد کارآیی سلوشن های امنیتی، سه-چهارم شرکت کنندگان بی اعتمادی شگفت انگیزی نسبت به این ابزار نشان دادند.
براساس نظرسنجی Tripwire از کاربران حرفه ای ابزار امنیت اطلاعات، 75% شرکت کنندگان باوردارند که خرید تمام ابزار امنیتی موجود در بازار به آنها این امکان را نمی دهد تا بطور کامل از سازمان خود محافظت کنند.
این تحقیق همچنان نشان داد که تقریبا نیمی از کاربران (46%) ابزار امنیتی خریداری کرده اند که قادر به پاسخگویی نیازهای سازمانی آنها نبوده است.
به گفته ی تیم ارلین، نایب رییس مدیریت و استراتژی محصولات Tripwire :" ابزار و تکنولوژی های خدمات شبکه جدید هرروزه به بازار امنیت اطلاعات وارد میشوند، اما واضح است که بسیاری از انها نیازهای بازار را برآورده نمی کنند. تمرکز بر روی مسایل پایه ای که کارایی قابل اثباتی
دارند شاید تغییر بزرگی ایجاد نکند اما کار عاقلانه ای بنظر میرسد." او افزود: " بیشترین موفقیت ها برای بازار امنیتی
پشتیبانی شبکه از راه تامین کنترل های زیرساختی بدست می آید. اصول یافتن و برطرف کردن نقاط آسیب پذیر، تنظیمات امن سیستم و بررسی سیستم ها برای یافتن تغییرات، تاثیر
بسزایی در شکل دادن چارچوب امنیتی قوی دارند."
این یافته ها همچنان نشان می دهند که هرچه سازمان ها بزرگتر هستند، کارکنان آنها اعتماد کمتری به ابزار امنیت مجازی که بطور کامل از سازمان آنها محافظت میکنند دارند. در شرکت هایی که کمتر از 1000 کارمند دارند، تنها 32% افراد احساس می کنند که با خرید تمام ابزار امنیتی
موجود از محافظت کامل برخوردار می شوند. این درصد در شرکت هایی با 1000 تا 5000 کارمند تا حدود نصف (19 %)، و حتی در شرکت هایی با بیشتر از 5000 کارمند تا 15 % کاهش می یابد.
حوادث اخیر نشان داده اند که کنترل های پایه ای قادر هستند حتی بدون کمک بعضی از ابزار جدید موجود در بازار بطور موفق از سازمان ها
خدمات شبکه محافظت کنند. مقیاس بالای حملاتی چون Heartbleed، WannaCry و اکنون Petya بیشتر به استفاده ی شرکت ها از سیستم های قدیمی و رفع
اشکال نشده مرتبط دانسته میشود تا نبود ابزار دفاعی.
این شرکت در یافته های خود بیان کرد:" این حملات بزرگ نشان داده اند که اهمیت دادن به بهداشت امنیتی پایه و حصول اطمینان از کنترل های زیرساختی میتواند حملات را با موفقیت خنثی سازد."