یکی از عمده ترین هراس هایی که در سراسر جامعه اینترنت و وب سایت وجود دارد این است که اگر کسی میزبانی چندین سایت را بر روی یک حساب مشترک هاستینگ و یا بر روی یک سرور داشته باشد آیا گوگل ممکن است او را برای میزبانی سایت های بیش از حد مجازات کند : هاستینگ تنها متغیر گوگل در هنگام تعیین ارتباط جستجو برای یک وب سایت نمیباشد . در این مقاله نگاهی به هاست و اطلاعات ثبت دامنه و موقعیت جغرافیایی خواهیم انداخت:
تعداد بسیار زیادی از سایت ها بروی یک سرور
اگر شما میزبانی چندین دامنه را بر روی یک سرویس هاستینگ داشته باشید ، در واقع این یک تاکتیک بسیار طبیعی است که بسیاری از شرکت های تجاری آنلاین از آن استفاده می کنند. گوگل هیچ وقت شما را بخاطر داشتن چندین وب سایت در یک حساب میزبانی و یا بر روی یک سرور به اشتراک گذاشته شده جریمه نمی کند. با این حال یک مکتب فکری وجود دارد که می گوید متصل کردن بین سایت ها مانند 100 سایت یا سایت های بیشتر بر روی یک سرور و یا یک IP می تواند منجر به رتبه بندی پایین تر درگوگل شود به این دلیل که انجام این کار اساسا مانند یک مزرعه از لینک ها میباشد و گوگل به احتمال زیاد اول به شناسایی شبکه شما به عنوان مزرعه لینک ها می پردازد قبل از اینکه آنها به عنوان یک حساب مشترک میزبانی به شمار آورد .
چندی پیش در یک مصاحبه علمی با یکی از کارشناسان و تکنسین های گوگل از او سؤال شده که کسی می گوید من تازه متوجه شدم که سروری که میزبانی وب سایت من را بر عهده دارد مسئولیت رسیدگی به 826 وب سایت مختلف دیگر را دارد فقط می خواهم بدانم رابطه ای بین نام دامنه از یک آدرس IP با رتبه بندی صفحات وب سایت من در گوگل وجود دارد ؟ او در جواب گفت اگر شما دارای بارهایی از لینک ها از دیگر وب سایت ها بر روی سرور خود باشید ممکن است گوگل فکر کند که آنها سایت شما باشد و از ارزش لینک ها کمی بکاهد اما اگر شما لینک هایی از دیگر سایت نداشته باشید سایت شما بدون مشکل خواهد بود همچنین اگر شما با یک میزبان مشترک باشید بسیار ممکن است که صدها سایت دیگر با همان IP آدرس وجود خواهد داشت این هیج تاثیری بر روی رتبه بندی شما نخواهد داشت . با این حال اگر لینک ها از IP آدرس مختلفی باشد منافع بیشتری خواهد داشت و اکثرا بر این باور هستند که لینک هایی که از IP آدرس های مختلفی باشند گوگل آنها را ترجیح می دهد خصوصا از کلاس های مختلف IP سی .
علاوه بر نگرانی در مورد تعداد و کیفیت سایت های میزبانی شده بر روی یک سرور مدیران سایت ها نیز باید چشم خود را بر اطلاعات مربوط به ثبت دامنه و ارتباط جغرافیایی نگه دارند.
بلوک کردن اطلاعات ثبت دامنه
با استفاده از خدمات بلوک کردن اطلاعات مالکیت دامنه در هنگام ثبت دامنه این کار ممکن است شناسایی خود را به عنوان یک spammer یا هویت یک دزد بلقوه به گوگل به حساب آید. علاوه بر این با داشتن آدرس فعلی خود در صفحه تماس با ما سایت خود کمک به داشتن یک نهاد کاری خالص و در نتیجه منجر به داشتن نتایج بسیاری خوبی در کسب و کار می شود اما اگر شما آدرس خود را مخفی کنید بدیهی است که این کار سبب بوجود آمدن شک هایی و سوء ظن خواهد شد.
مت کاتس یکی از مدیران گوگل در PubCon گفت که به دامنه هایی که اطلاعات مالکیت آن بلوک و مسدود باشد به عنوان یک سایت اسپم نگاه می کنند.
موقعیت جغرافیای و تاثیر آن بر گوگل
وقتی که شما دامنه خود را ثبت می کنید و یا سایت خود را به سایت اخبار google ارسال می کنید با این کار شما به گوگل و سایر موتورهای جستجو این اجازه را می دهید که موقعیت جغرافیایی شما را تعیین کنند و بدانند. این برای جستجوی بازاریابی جهانی و محلی مفید میباشد. اما کاملا مضر میباشد که شما دور از منطقه جغرافیایی خود مخاطبانی را قرار دهید .
سوشاب میتال یکی از دوستان وبلاگ نویس من است او یک شبکه فن آوری خبری به نام TechWhack دارد . در حدود یک سال پیش او متوجه شد که رتبه بندی و ترافیک وب سایت او در گوگل امریکا حذف شده و در کشور هند رتبه بندی و ترافیک او روبه رشد است جایی که اساسا وب سایت او از آنجا میباشد . مشکل این است که وب سایت نسبت به مخاطبان بین المللی هدف خود قرار داد بود نه مخاطبان از کشور هند. گوگل همچنین سایت را در لیست سایت های کشور هند قرار داده بود به نظر من این کار سبب کم کردن کلیک در آمریکا و کاهش رتبه بندی سایت اول در امریکا شده بود .
اگر وب سایت شما اساسا از آمریکا نباشد و می خواهید مطمئن شوید که سایت شما در امریکا برای مقاصد ترافیک بالا نشان داده شود شما باید به خدمات Mail Forwarding Services نگاهی بیاندازید.
منبع:
طراحی سایت دارکوب