سئو یا search engine optimization که به طور مخفف SEO نامیده میشود، راهکارهایی برای بهینه سازی سایت است تا وب سایت شما در میان نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شود. نمایش سایت در صفحات اول موتورهای جستجو، بازدید از سایت را افزایش داده و مشتریهای شما را افزایش میدهد.آموزش سئو به شما کمک میکند تا سایت تان را به صورت قابل قبول، بهینه کنید. با فراگیر شدن کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت، اهمیت و تاثیر رتبه وب سایت در موتورهای جستجو بر روی موفقیت و پیشرفت کسب و کارها بیشتر شده است. برای بهتر شدن رتبه وب سایت خود، کافی است با مباحث آموزش سئو آشنا شوید تا زمینههای بالاتر رفتن رتبه سایتتان را در گوگل فراهم کنید و به نمایش وب سایتتان در صفحه اول گوگل، نزدیک و نزدیکتر شوید.
چرا آموزش بهینه سازی سایت اهمیت دارد؟
با فراگیرشدن فضای مجازی و استفاده از اینترنت برای رونق کسب و کارها، اغلب کسب و کارها به فکر داشتن سایت و وبلاگ افتاده اند تا مشتریان خود را افزایش دهند و وفاداری آنها را بیشتر کنند. رقابت میان کسب و کارها در عملکرد وب سایت ها نیز تاثیر گذاشته است و رقابت بین کسب و کارها را به فضای آنلاین کشانده است. آموزش بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو، ناظر این رقابت است. با وجود اینکه مناسبسازی سایت با هدف تاثیرگذاری بر موتورهای جستجو انجام میگیرد، سئو و بهینهسازی سایت، منحصر به موتورهای جستجو نمیشود و هدف از بهبود مطالب، ویژگیها و امکانات سایت، تاثیرگذاری بر مخاطب است. بنابراین بخشی از سنجش سئو سایت شما از طریق بررسی تاثیر رفتار کاربران توسط گوگل صورت میگیرد. به همین دلیل، آموزش سئو به یکی از جدیترین مباحث در بهبود رتبه سایت تبدیل شده است.
تعرفه طراحی سایتآموزش سئو و بهینه سازی وب سایت
آموزش سئو سایت چه بخش هایی را در بر می گیرد؟
سئو مبحثی فراگیر است و مطالب زیادی را در بر میگیرد که میبایست در انسجام و هماهنگی با همدیگر پیش برده شوند. برای آغاز، بهتر است آموزش سئو را با مباحث پایه سئو شروع کنیم که شامل دو بخش سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) میشود. هنگامی که صحبت از سئو سایت میشود، اغلب بر روی ساختن لینک و تبادل لینک بحث میشود اما مهمترین بحث در سئو به خود سایت شما مربوط میشود. یک وب سایت خوب با سئو داخلی خوب، میتواند در مراحل بعدی به لینک سازی هم بپردازد اما اولین قدم، سئو داخلی وب سایت است.
آموزش سئو داخلی سایت (On-Page SEO) شامل چه مواردی میشود؟
• برنامه نویسی و طراحی سایت بر اساس الگوریتمهای جدید ( با جدیدترین الگوریتم های گوگل آشنا شوید )
• نمایش مناسب سایت در صفحه های نمایشگر
• بالا بردن سرعت سایت (page speed) برای لود صفحات، میانگین زمان مناسب برای لود شدن صفحات
• کم کردن حجم تصاویر و آپلود تصاویر جذاب و منحصر به فرد، سئوی عکسها و تگ alt
• تولید محتوای سئو شده
• به کاربردن کلمات کلیدی و تکرار متناسب کلمات کلیدی در هر صفحه
• رعایت اصول کپی رایتینگ و تولید محتوای غیر کپی
• حذف مطالب تکراری از سایت
• متاتگ های مفید در سئو (تگ تایتل، تگ دیسکریپشن)
• رعایت هدینگ ها H1-H6 و نحوه استفاده از آنها
• نحوه آدرسدهی صفحات سایت
• نحوه ساختن URL
• دامنه و هاستینگ
• مفهوم دقیق ایندکس و افزایش سرعت آن
• لینک سازی صحیح بین صفحات (Internal Link)
آموزش سئو خارجی سایت (Off-Page SEO) شامل چه مواردی میشود؟
• لینک سازی (Link Building)
• لینک های داخلی و خارجی
• لینک های No-Follow و Follow (تفاوت لینک فالو و نوفالو در چیست)
• آشنایی با Trusk Rank و عوامل تاثیرگذار بر آن
• آشنایی با Link Farm
• شبکه های اجتماعی
• آشنایی با Conversion Rate و بالا بردن آن
• CTR و بالا بردن نرخ آن
• نقشه سایت (Site Map)
• کاهش نرخ فرار (Bounce Rate- Exit rate)
طراحی سایت آگهیسئو خارجی مهم تر است یا سئو داخلی؟
نکتهای که درباره سئو وجود دارد آن است که سئو بسیار جامع است و باید سئو داخلی و خارجی را همزمان و در پیوند با همدیگر پیش ببرید. اگر شما مطالب وب سایت تان را برای گوگل سئو میکنید، گوگل برای شما امتیاز منفی منظور میکند. بنابراین میتوانید با مدیریت محتوا و در کنار آن بازاریابی صحیح سئو، رتبه سایت تان را بهبود بخشید. اگر در ابتدای راه هستید، بهتر است برای آموزش سئو و یادگیری مطالب، ابتدا با دقت تمام بر روی سئو داخلی سایت نظارت کنید و کدنویسیهای مرتبط با سئو و متاها را کنترل نمایید و با خیال راحت بر روی سئو خارجی سایت تان کار کنید.
چه مدت زمان برای نتیجه دهی سئو سایت لازم است؟
پژوهشها در زمینه سئو نشان می دهد صفحاتی که بین ۱۰ نتیجه اول گوگل قرار دارند، دو سال از عمرشان میگذرد و میانگین طول فعالیت صفحات ۱ تا ۱۰ در گوگل، حدودا ۳ سال تخمین زده شده است و جدیدترین سایتهایی که رنک شدهاند و رتبه ممتازی کسب کردهاند، حداقل یک سال عمر داشته اند.
بهتر است بدانید بهینه سازی سایت فرایندی زمان بر است و شما باید از ابتدای ایجاد وب سایت، به فکر بهبود آن باشید؛ بنابراین به دنبال نتیجهگیری کوتاه مدت از طریق بلک سئو (Black SEO) نباشید. در صورت استفاده از سئو سیاه، شاید برای مدت کوتاهی رتبه سایت تان را افزایش دهید اما طولی نخواهد کشید که گوگل متوجه تقلب شما میشود و شما را پنالتی میکند. در صورت اسپم شدن توسط گوگل، کار شما تمام است. بنابراین با مدیریت محتوای صحیح، به دنبال سئو سفید بروید. بهتر است در آموزش سئو سختگیر باشید و به دنبال راههای مطمئن بروید.
معیار مشخصی برای تعیین حداقل زمان مناسب جهت نتیجه دهی سئو سایت وجود ندارد؛ اما آنچه مسلم است که قدمت سایت شما تاثیر زیادی بر روی رتبه وب سایت تان دارد و حداقل زمان لازم را برای ایندکس شدن در گوگل، ۳ ماه در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید که عملکرد شما در سایر جنبهها بر روی سرعت بازدهی سایتتان تاثیر مستقیم میگذارد.
آموزش SEO
پر کاربردترین روش های بهینه کردن سئو سایت چیست؟
تکنیکهای سئو به صورت پیوسته در حال تغییر هستند و گوگل استراتژی خود را برای ایندکس کردن مطالب بهروز کرده و تغییر میدهد. بنابراین ادامه دادن تکنیکی که سال گذشته به بهبود رتبه سایت شما کمک کرده است، ممکن است به رتبه سایت شما آسیب بزند. بهترین کار دنبال کردن اخبار مربوط به سئو و آموزش سئو، آشنایی با باتها و الگوریتمهای گوگل است تا موثرترین روش را استفاده کنید.
اصول و استانداردهای سئو برای طراحی سایت چیست؟
برای داشتن سایتی استاندارد، باید از استاندارد بودن سورس سایت، منوها و رابط کاربری اطمینان پیدا کرد. از تاثیرگذارترین بخشهای سایت بر روی رتبه سئو و ترافیک سایت، طراحی، پلتفرم و ساختار URL آن است. در مبحث آموزش سئو یاد خواهید گرفت که استفاده از ساختار صحیح در وب، تاثیر چشمگیری برای کسب و کار شما دارد. سیستم مدیریت محتوای مناسب و مطابق با استانداردهای گوگل میتواند یکی از عوامل کمک کننده به سئو سایت شما باشد.
نسخه رسپانسیو یا موبایلی وب سایت چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟
به فرایند طراحی سایت که باعث میشود صفحات وب به خوبی بر روی انواع دستگاه ها و صفحات نمایش در بیاید، طراحی وب رسپانسیو (RWD) یا واکنشگرا میگویند. واکنش گرا بودن سایت، موضوع بسیار مهمی در سئو است؛ زیرا همیشه جستجوها از طریق دسکتاپ انجام نمیشود و بسیاری از کاربران از تلفن همراه خود برای جستجو در اینترنت استفاده میکنند؛ بنابراین ایجاد نسخه موبایلی وب سایت، باعث میشود کاربر مدت زمان زیادتری را در صفحه شما صرف کند و بر رتبه صفحه شما تاثیر بگذارد. بهتر است برای نسخههای موبایلی وب سایت تان وقت بگذارید تا محتوای سایت شما در صفحههای نمایش کوچکتر، استاندارد باشد. حجم فایلها را استاندارد کنید تا در نسخههای کوچکتر سایت، کاربر دچار دردسر نشود.
رعایت اصول و قواعد سئو در کدنویسی وب سایت چه تاثیری در سئو دارد؟
یکی از مهمترین عوامل کسب رتبه ممتاز در نتایج موتورهای جستجو، رعایت کردن اصول و قواعد سئو در طراحی وب سایت و کدنویسی سایت است. در کدنویسی HTML، وب سایت می بایست بر پایه تگ DIV بنا شده باشد و از تگ TABLE تنها برای داده های جدولی استفاده شود. در مبحث آموزش سئو نحوه آدرس دهی صحیح صفحات نیز به این صورت باید باشد که برای هر دستهبندی یک فولدر در نظر گرفته شود و نام صفحات بر اساس عنوان صفحه در نظر گرفته شود. کدنویسی وب سایت باید استاندارد w3c باشد و خطاهای سایت باید در W3c Validator بررسی شود تا از درست بودن کد تمامی صفحات اطمینان حاصل شود.
آیا با بهینه سازی سایت میتوان به رتبه ۱ گوگل رسید؟
بله، با کار کردن بر روی سئوی سایت تان، میتوانید به رتبه ۱ گوگل برسید اما این کار ممکن است خوشبینانه بین ۳ ماه تا یک سال زمان ببرد. همه چیز بستگی به نحوه عملکرد شما و رقبای تان دارد. اگر برای افزایش رتبه خود و انتقال به صفحه اول گوگل اشتیاق داشته باشید، ممکن است به سمت سئو سیاه یا خرید لینک و اعمال غیرقانونی از نظر گوگل بروید و به رتبه خودتان ضربه بزنید. همچنین ممکن است پس از کسب رتبه دلخواه در گوگل، کار کردن بر روی سئو را فراموش کنید و دچار سقوط جایگاه شوید. باید در نظر داشته باشید که بدون رقیب نیستید و همواره رقبایتان خواهان کسب جایگاهی بهتر از شما هستند.
بنابراین با کنترل موارد موثر در بهبود سئو، دنبال کردن مباحث مهم آموزش سئو، آپدیت مطالب، تبادل ارگانیک لینک و استفاده از ابزارهای تحلیلی و انالیز مداوم سایتتان، برای رسیدن به رتبه یک گوگل تلاش کنید. از خاطر مبرید که اگر یک بار به جایگاه یک در گوگل دست پیدا کردید، به این معنی نیست که همیشه در صدر میمانید. باید سئو را پروژهای همیشگی و بلندمدت در نظر بگیرید و از الگوریتمها و روشهای جدید محاسبه جایگاه سایت اطلاع پیدا کنید. بهتر است همواره سئو را ادامه دهید تا هیچ گاه دچار افت جایگاه در گوگل نشوید.
رفع خطاها و مشکلات سایت ربطی به سئو سایت دارد؟
گوگل کاربر محور است و تجربه کاربری خوب، یکی از عوامل موثر در رتبه سایت شماست؛ بنابراین مشکلات داخلی سایت میتواند اثرات مخربی بر رتبه سایت شما داشته باشد. در آموزش سئو از یاد مبرید که خطاهای ۴۰۴، ریدایرکت های ۳۰۱ و بهینه سازیهای نامعتبر باگهای سایت شما هستند و موجب افول رتبه سایت شما میشوند. بنابراین پیش از هرچیز بر روی سایت و رفع مشکلات احتمالی آن متمرکز شوید.
بلک سئو(Black SEO) چیست و چه اثری بر رتبه سایت شما دارد؟
سئو سیاه که با عنوان سئو کلاه سیاه نیز شناخته میشود، در برابر سئو کلاه سفید به کار میرود. بلک سئو به راهکارهای جعلی برای افزایش رتبه سایت اشاره دارد که می تواند خسارت زیادی به کسب و کار شما وارد کند. سئوی منفی غیراخلاقی است و اغلب کسانی که درباره آموزش سئو اطلاعی ندارند، به سمت استفاده از ان میروند که درباره سئو اطلاعات کافی ندارند و به دنبال نتیجه گرفتن سریع هستند.
عملکردهای ضعیف شما در زمینه سئو میتواند جایگاه شما را در گوگل پایین بیاورد. مثلا لینک دادن به وب سایتهای بی کیفیت، یکی از این موارد است. ممکن است رقبای شما به فکر هک کردن سایت شما بیافتند، بنابراین بهتر است امنیت سایتتان را تامین کنید تا دچار این مشکل نشوید.
اگر سایت های اسپم به شما لینک داده باشند احتمالا متوجه نمیشوید؛ مگر اینکه از ابزارهای خاص مانند SEO SpyGlass استفاده کنید و لینکهای مخرب را حذف کنید. در آموزش سئو شما یاد می گیرید که این کار را به صورت دورهای انجام بدهید تا از جایگاه وب سایت تان در نتایج گوگل، سقوط نکنید.
بهترین ابزارها برای تحلیل سئو سایت چه هستند؟
اهمیت سئو سایت علاقهمندان به این حوزه را به سمت تولید ابزارهایی برای تحلیل موارد لازم در سئو سایت کرده است. اگر ابتدای راه هستید یا تازه به فکر بهبود سئو سایت تان افتادهاید، بهتر است برای آموزش سئو ابزارهای زیر را امتحان کنید:
• Moz Bar
• Google Analytics
• Site Auditor
• SEO Site Checkup
برای استفاده طولانی مدت از این ابزارها میبایست مبلغ اشتراک بپردازید اما تمام این ابزارها، مدت زمان محدودی برای استفاده رایگان دارند. برای کار کردن با این ابزارها، آدرس سایت تان را وارد قسمت مربوطه میکنید و گزارشی کامل از عملکرد سئو سایت تان را دریافت میکنید. ممکن است بعضی بخشها پولی باشد اما اغلب بخشهای مهم را میتوانید آنالیز کنید. فراموش نکنید که برای کار کردن بر روی سئو سایت و آموزش سئو، به یکی از این ابزارها نیاز پیدا خواهید کرد.
بیشتر بخوانید : معرفی بهترین ابزارهای سئو سایت
پر کاربردترین ابزارها برای آموزش سئو
پر کاربردترین ابزارها برای آموزش سئو سایت کدامند؟
برای آموزش سئو از ابزارهای کاربردی استفاده میشود. گوگل ابزارهای متنوعی را برای بهینه سازی سایت در اختیار شما قرار میدهد. گوگل ترندز (Google trends) یکی از ابزارهایی است که به شما نشان می دهد چه کلماتی پرجستجو هستند و موضوعات پرمخاطب کدام ها هستند. میتوانید با استفاده هوشمندانه از این ابزار، رتبه وب سایت خود را بهبود بخشید.از ابزار های بسیار مهم دیگر گوگل می توان به وبمستر تولز Google’s Webmaster Tools اشاره کرد. برای بررسی سرعت سایت نیز می توان از Google PageSpeed Insights یا جی تی متریکس
https://gtmetrix.com/ استفاده کرد.
چه کسانی به آموزش سئو نیاز دارند؟
مدیران وب سایتها، برنامه نویسان، علاقهمندان کار در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کسانی که تمایل دارند کسب و کاری را در فضای وب راه اندازی کنند، به آموزش سئو نیاز دارند. مخاطبان آموزش سئو و بهینه سازی سایت بسیار گسترده و متنوع هستند، به همین دلیل سطح دانش و آگاهی این افراد بسیار متفاوت است. برای شرکت در دوره آموزش سئو لازم است در دوره ای شرکت کنید که متناسب با نیازها و توانمندیهای شما باشد. در حال حاضر دوره های متعدد آنلاین و حضوری در حوزه سئو و بهینه سازی سایت برگزار میشود که انتخاب را برای شما بسیار دشوار میکند.
یک مدرس آموزش سئو چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
مدرس دوره در انتخاب دورههای آموزشی بسیار تاثیر گذار است. برای انتخاب یک مدرس با تجربه و توانمند در حوزه سئو و بهینه سازی سایت باید نهایت دقت و بررسی را انجام داد. برخی از ویژگی های یک مدرس عالی آموزش سئو عبارتند از :
• در اختیار داشتن نمونه کارهای موفق در حوزه سئو و بهینه سازی سایت
• توانایی انتقال مفاهیم به مخاطبان
• سابقه برگزاری دوره های آموزشی موفق
• شخصیت فردی قوی
• دارای ارتباطات قوی و روابط عمومی مناسب
• روش تدریس کارگاهی
• دانش پژوهشی
هدف از آموزش سئو
هدف ما از آموزش سئو ارتقا دانش مدیران سایت ها و در نهایت بهبود کیفیت وب فارسی است. مقالات علمی در زمینه آموزش سئو و بهینه سازی سایت، سئو و ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو ارائه می گردد. آموزش سئو و بهینه سازی سایت به مدیران سایت ها و استفاده از تکنیک های بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو باعث می شود که سایت های اینترنتی بتوانند بازدید هدفمند و مناسب را به سمت خود هدایت کنند.
تجارب و نتایج نشان داده علوم به صورت حضوری و عملی بهتر از تئوری یاد گرفته میشوند، دوره حضوری برتریهای مختلفی دارد مانند اینکه شما کارهای بهینه سازی سایت را از نزدیک مشاهده و تجربه میکنید، پروژه سئو به صورت عملی کار میکنید، به صورت آزادانه سوالهای مرتبط با بهینه سازی سایت خارج از درس میپرسید و از تجارب چندین ساله سئو ما استفاده میکنید. ما این تجارب را صادقانه در اختیارتان خواهیم گذاشت.
اهمیت یادگیری سئو سایت
زمانی برای یک وب سایت اینترنتی ارزش ایجاد خواهد شد که آن سایت بازدید داشته باشد. حال با توجه به زمینه فعالیت هر سایت آمار بازدید می تواند ارزش متفاوتی ایجاد کند. ممکن است برای یک وب سایت صنعتی ورودی بازدید روزانه 100 نفر از سایت ایجاد ارزش کند ، اما بازدید روزانه حتی 1000 نفر هم برای یک سایت خبری ارزشی ایجاد نکند. حال مسئله مهم اینجاست که چگونه می توان ورودی یک سایت را افزایش داد. سئو، کم هزینه ترین و پربازده ترین روش افزایش ورودی هدفمند سایت ها در اینترنت است و امروزه همه فعالان وب به اهمیت آن پی برده اند. SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که گستره ی بزرگی از فعالیت های مختلف را در بر می گیرد. برخی، این فعالیت ها را با نام بهبود رتبه سایت می شناسند و برخی دیگر، عبارت ارتقا رتبه سایت را استفاده می کنند. این در حالیست که تلفظ صحیح این عبارت اس ای او معادل "بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو" است.
بهینه سازی وب سایت فرآیندی بسیار ارزشمند است که باعث افزایش قابل توجه بینندگان وب سایت خواهد شد. از طرفی به دلیل اینکه کسانی که به دنبال اطلاعات مورد نظر می گردند به سایت شما هدایت خواهند شد، بیشترین بازدهی را نسبت به سایر روشها از قبیل تبلیغ در روزنامه، سایتهای تبلیغاتی و یا تبلیغ از طریق پست الکترونیک داراست. همچنین به دلیل اینکه کاربر مورد نظر دقیقا به دنبال محصول و یا خدماتی است که شما سایت خود را برای آن بهینه سازی کرده اید در این روش شما کاربران هدفمند را به سایت خود راهنمایی می کنید و در واقع بالاترین بازدهی را به ازای بازدیدکنندگان سایت خواهید داشت. شرکت های زیادی در زمینه سئو سایت فعالیت می کنند که فعالیت آن ها به طور عمده به دو دسته تقسیم می شود : سئو سیاه و سئو کلاه سفید. سئو سیاه، شامل فعالیت هایی است که در راستای فریب موتورهای جستجوگر گوگل عمل می کند و غالبا گوگل آنها را شناسایی کرده و به صورت اسپم شناسایی می کند و پس از مدتی از لیست جست و جو حذف می کند. اما سئو کلاه سفید شامل فعالیت هایی است که در راستای بهبود وضعیت سایت چه از لحاظ ساختار و چه از لحاظ کاربری صورت می گیرد تا گوگل بتواند به سایت رتبه مناسبی دهد. در کارگاه آموزشی اصول سئو می آموزید که چه فعالیت هایی برای کسب استانداردهای گوگل برای سایت خود باید انجام دهید.
چرا باید با سئو آشنا شویم و آن را اصولی یاد بگیریم؟
با توجه به اینکه موتورهای جستجو از الگوریتمهای خود محافظت میکنند، اطلاعات نادرستی توسط منابع غیرموثق در مورد سئو منتشر میشود که بسیاری از آنها نادرست بوده و مخاطب را گمراه میکند. به همین دلیل شناسایی و تفکیک محتوای صحیح و درست در حوزه SEO و تشخیص اطلاعات نادرست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. افرادی که در دوره جامع سئو شرکت میکنند، با اهمیت سئو آشنا شده و همچنین جایگاه سئو در بهبود وضعیت سایت را متوجه میشوند. همچنین میتوانند محتوای صحیح و اصولی در این حوزه را تشخیص داده و خودشان رتبه سایت خود را در گوگل بهبود دهند. در نظر داشته باشید که سئو مختص به گوگل نیست، با یادگیری اصول صحیح سئو میتوانید در هر وب سایتی که جستجو انجام میشود، فاکتورهای تاثیر گذار در رتبه بندی را شناسایی کرده و رتبه سایت خود را بهبود دهید.
چگونه رتبه سایت خودمان را در گوگل بهبود دهیم؟
شما در این دوره آموزشی یاد میگیرید که بهبود رتبه سایت در گوگل به چه صورت خواهد بود و افراد و شرکتهایی که در این حوزه کار میکنند چه مراحلی را برای این کار انجام میدهند.
چه فاکتورهایی برای رتبه بندی گوگل استفاده می شود؟
در این دوره آموزشی با فاکتورهای مختلف سئو داخلی و خارجی آشنا میشوید. همچنین میتوانید کاربرد هر کدام از فاکتورها و اهمیت آنها را بشناسید.
دوره تخصصی آموزش سئو
آنچه که در دوره جامع آموزش سئو خواهید آموخت :
در کارگاه اصول سئو خواهید آموخت :
چرا سئو مهم است؟
گوگل چگونه کار میکند؟
هدف گذاری در سئو به چه صورت است؟
تحلیل رقبا
دنبال کردن رتبههای سایت
استخراج کلمات کلیدی رقبا
لینکهای ورودی رقبا
تحلیل سایت و مشکلات صفحات
انتخاب کلمات کلیدی هدفمند
سئو داخلی ( تکنیکال و محتوایی)
سئو خارجی (بک لینک و اعتبار سایت) اصول و قواعد لینک سازی خارجی
ابزارهای سئو
پس از گذراندن دوره فوق، انتظار می رود که شما با جایگاه سئو در دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید و چرخه سئو را به طور کامل بشناسید، همچنین بتوانید محتوا و اطلاعات غلط و نادرست در حوزه سئو را تشخیص داده و برای سایت خود برنامه ریزی مناسبی در زمینه سئو انجام دهید. همچنین انتظار می رود که پس از پایان دوره بتوانید رتبه سایت خود در موتورهای جستجو را بهبود دهید.
سرفصل های دوره جامع آموزش سئو عبارتند از :
در دوره جامع سئو و بهینه سازی سایت سرفصل های زیر ارائه می شوند:
معماری موتورهای جستجو و بررسی آمارهای منتشر شده
الگوریتمهای رتبه بندی صفحات وب
انتخاب کلمات کلیدی مناسب :
معرفی شاخص های اندازه گیری کلمات مناسب
آشنایی با مفهوم keywords niche
چگونه لیست کلمات کلیدی را توسعه دهیم؟
اصول بهینه سازی سایت :
تکنیکال
محتوا
پیوندها
بررسی آخرین الگوریتم های گوگل :
گوگل پاندا
گوگل پنگوئن
مرغ مگس خوار
چگونه به رتبه های بالاتر صعود کنیم؟
تجزیه و تحلیل وب سایت و رفتارهای بیننده با رویکرد استفاده در سئو
چگونگی تجزیه و تحلیل رقبا
معرفی سرویس ها و ابزارهای مفید سئو
بررسی امکانات سرویس تحلیلگر گوگل Google analytics
بررسی ابزار مدیران گوگل Google web master tools
رازهای موفقیت در گوگل
مشخصات سرور و دامنه
سایت ها و منابع مفید در زمینه آموزش سئو
دوره آموزش جامع سئو برای چه کسانی مناسب است ؟
صاحبان کسب و کار و مدیران ارشد سایت های شرکتی و شخصی که می خواهند با روش های صحیح و مطمئن در جایگاه مناسبی از نتایج گوگل ظاهر شوند.
وبلاگ نویسان و افراد جویای کار در حوزه اینترنت و سئو که نمی دانند کار سئوی سایت را باید از کجا شروع نموده و از ابتدا روی چه تکنیک هایی تمرکز نمایند.
وبمستران و تمامی علاقه مندانی که قصد دارند سئوکار حرفه ای شوند.
شرکت هایی که قصد بهبود میزان دانش و تخصص کارمندان خود را دارند. شرکت در این دوره موجب افزایش سطح ارتقای کیفیت و راندمان کاری اعضای تیم خواهد شد.
فروشگاه ها و مراکزی که تاکنون از طریق روش های سنتی فروش خود را انجام می دادند و قصد دارند کسب و کار خود را در اینترنت توسعه داده و برند خود را معرفی نمایند.
گوگل بیش از ۲۰۰ مؤلفه را برای رتبه بندی وبسایتها در نظر میگیرد. در دوره آموزش جامع سئو با فاکتورهای مختلف سئو داخلی و خارجی آشنا میشوید. همچنین میتوانید کاربرد هر کدام از فاکتورها و میزان اهمیت و اثرگذاری آنها را بشناسید.
می خواهید در دوره آموزش سئو ثبت نام کنید؟
اگر موضوعاتی را که تدریس میکنیم مفید ارزیابی میکنید میتوانید در این دوره ثبت نام کنید؛ البته بهخاطر تدریس حضوری میبایست ساکن شهر تهران باشید، برای اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام و تعرفه از بخش تماس سایت اقدام کنید.
آیا می توان فیلم آموزشی دوره ها را تهیه کرد؟
بله، برای تهیه فیلم آموزشی دورهها با شرکت تماس بگیرید.
مدت زمان دوره های سئو به چه صورت است؟
مدت زمان دوره های سئو، معمولا به صورت کارگاههای یک روزه یا دو روزه یا چهار روزه برگزار میشود. تعداد روزها ممکن است بر اساس موضوع زمان دورهها متفاوت باشد. هدف از برگزاری دوره آموزش سئو، ارتباط بیشتر با دانش پژوهان و اختصاص زمان بیشتر برای آموزش است.
طراحی وب سایتسوالات متداول
پیشنهاد می شود برای حضور موثرتر در دوره، سوالات متداول زیر را مطالعه نمایید:
1- آیا نیاز هست برای شرکت در کارگاه، برنامه نویسی بلد باشم؟
خیر، مهارت و دانش برنامه نویسی برای شرکت در این کارگاه نیاز نیست.
2- من هیچی از سئو نمیدونم، چه کارهایی قبل از برگزاری دوره برای بالا بردن اطلاعاتم در مورد سئو انجام دهم؟
اگر اطلاعات زیادی در مورد سئو ندارید، خیلی نگران نباشید، در این دوره به صورت اصولی نکات مختلف مرتبط با سئو را یادخواهید گرفت، همچنین این دوره برای افرادی که قبلا در زمینه سئو کار کرده اند و این کار را به صورت تجربی انجام داده اند و آشنایی کامل با اصول سئو ندارند نیز مفید است. در سایت وب 24 مقالات زیادی در مورد سئو موجود است که قبل از برگزاری دوره می توانید به آنها جهت کسب اطلاعات بیشتر مراجعه نمایید.
3- این کارگاه برای چه افرادی مفید است؟
این کارگاه برای وبمسترها، تولیدکنندگان محتوا، سئوکارها، مدیران سایتها و شرکتها، بازاریابان اینترنتی، مدیران فروش، خبرنگاران مفید است. این دوره برای افرادی که سایت ندارند قابل استفاده نیست.
4- آیا پس از گذراندن این دوره می توانم رتبه سایت خودم در گوگل را بهبود دهم؟
بله، پس از گذراندن دوره این انتظار می رود که با روش های اصولی و صحیح سئو آشنا شوید و بتوانید رتبه سایت خود در گوگل را بهبود بخشید.