همانطور که در بخش منوها نیز اشاره شد برای استفاده از تماسها در منو، میبایست از قبل آنها را ایجاد کنیم.
برای اینکار ابتدا از منوی Component (کامپوننت) جوملا، به زیر منوی Contacts ( تماسها) رفته و گزینه Categories (مجموعهها) را انتخاب میکنیم.
لازمه ایجاد هر تماس، ایجاد یک مجموعه است. با انتخاب گزینه Categories (مجموعهها)، با صفحهای همانند صفحه زیر مواجه خواهیم شد.
این صفحه شامل کلیه مجموعههای کامپوننت تماس است. در صورتیکه قالب جوملا را بهتازگی نصب کردهباشید، تنها با مجموعه Uncategorized مواجه خواهید بود. اما اگر قالب سایتی را ویرایش میکنید کلیه مجموعههای تماس از پیشتعریف شده در این قسمت نمایش داده میشوند.
جهت ویرایش هریک از این مجموعهها کافی است همانند قبل یا بر روی نام آنها کلیک نمایید و یا مربع کوچک کنار نام هر مجموعه را انتخاب کنید و گزینه Edit (ویرایش) را کلیک نمایید. شما قادر خواهید بود کلیه مشخصات مجموعه را اعم از نام، توضیحات در صورت وجود، وضعیت انتشار/عدم انتشار و... را تغییر دهید.
اما برای تعریف یک مجموعه جدید کافی است گزینه New (جدید) را انتخاب کنیم.
با انتخاب این گزینه به صفحه زیر هدایت خواهیم شد. صفحهای آشنا همانند آنچه در قسمت مجموعهها توضیح داده شد.
کافی است مشخصات موردنیاز مجموعه را وارد نموده و ذخیره نمایید.
حال نوبت ایجاد Contact (تماس) است.
کافی است از منوی کناری صفحه مجموعهها، Contacts (تماسها) را انتخاب نماییم.
و یا از منوی Component (کامپوننت)، به زیر منوی Contacts (تماسها) رفته و گزینه Contacts (تماسها) را انتخاب نمایید.
در این صفحه کلیه تماسهای ایجاد شده را مشاهده خواهید کرد. جهت ویرایش هریک از تماسها، همانند قبل کافی است یا بر روی نام هر تماس کلیک نمایید و یا با کمک ماوس، مربع کوچک کناری نام هر تماس را علامت زده و دکمه، Edit (ویرایش) را که انتخاب نمایید.
اما برای ایجاد تماس جدید:
دکمه New(جدید) را انتخاب نمایید.
۱-کلیه امکانات، از قبیل ذخیره، انصراف و... در این قسمت فراهم شدهاست.
۲-نام تماس خود را در اینجا تایپ نمایید.
۳-نام مستعاری هم نام با عنوان تماس خود انتخاب نمایید.
۴-در این قسمت میتوانید وضعیت انتشار تماس خود را مشخص کنید.
۵-در این قسمت میتوان مشخص کرد تماسی که در حال ایجاد آن هستیم به کدام دستهبندی تعلق دارد.
۶-در اینجا با انتخاب گزینههای Yes/No میتوان مشخص کرد تماس ما جزو تماسهای ویژه است یا خیر.
۷-در این قسمت از صفحه میتوان نوع دسترسی را مشخص کرد که تماس ما قابل دسترس برای کدامیک از کاربران ما باشد.
۸-در این قسمت زبان مورد نظر را برای تماس خود میتوانیم مشخص کنیم.
۹-این قسمت شامل تنظیماتی است که در قالب تبها بصورت تفکیک شده آوردهشدهاند.
۱-۹. New Contact (تماس جدید): این قسمت شامل کلیه اطلاعات تماسی مانند: تصویر، ایمیل، آدرس، شهر، فکس، وب سایت، تلفن و... میباشد.
۲-۹.Miscellaneous Information (اطلاعات دیگر): توضیحات دیگری که لازم به ذکر باشد و در قالب اطلاعات تماس نیامدهباشد، در این قسمت قابل اضافه شدن است.
۳-۹.Publishing (انتشار): میتوان کلیه تنظیمات مربوط به انتشار تماس را در این قسمت مشخص کرد. این تنظیمات شامل: تعیین تاریخ انتشار و پایان انتشار، نام ایجاد کننده و...میباشد.
۴-۹.Display (نمایش): در این قسمت میتوان مشخص کرد، کدامین ویژگی و مشخصه تماس نشان داده شود و یا نمایش داده نشود.
۵-۹. تنظیماتی مرتبط با فرم تماس در این تب فراهم شدهاست.
کافی است پس از اعمال تنظیمات، دکمه Save (ذخیره) را انتخاب کنیم.
منبع:
طراحی سایت فروشگاهی ستروکیت