خیلی از مواقع افراد بعد از طراحی سایت و سئو آن از دقت کافی برای نوشتن توضیحات غافل میشوند و به این بخش اهمیت نمیدهند. چون متا عاملی نیست که توسط آن بتوانید به صورت مستقیم در سئو رتبه بگیرید ولی این نکته را فراموش میکنند که همین متا میتواند تاثیر خیلی زیادی روی مخاطبان شما بگذارد.
نکات نوشتن متا دیسکریپشن در سئو طراحی سایت
در این مقاله یک سری نکات برای نوشتن بخش متا را بیان میکنیم با طراحی سایت اسپیناس همراه باشید:
روی تعداد کلمات متا خودتان تمرکز نکنید
لازم نیست حتما تمام تمرکز خودتان را روی این بگذارید که
طراحی سایت تعداد کلمات متا شما بین ۱۶۰ تا ۱۵۵ کاراکتر باشد.هرچند که این عدد توسط متخصصان سئو اعلام شده است ولی میتواند در موقعیت های مختلف کمتر یا بیشتر باشد.
متا دیسکریپشن های خودتان را تکرار نکنید
نکات نوشتن متا دیسکریپشن در سئو طراحی سایت
هرچند که دو تا متا شبیه به هم نمیتواند مشکل خاصی را برای
طراحی سایت شما ایجاد کند ولی به جای این که آنرا کپی کنید زمانی که چیزی برای نوشتن متا ندارید آن را خالی بگذارید خود گوگل برای شما این بخش را با توجه محتوا پر میکند.اگر نمیتوانید روی تولید متا تمام صفحات وقت صرف کنید روی صفحات اصلی و دسته ها و آنهایی که برای شما مهم است کار کنید.
زمانی که تعداد صفحات شما بیشتر از هزاران صفحه است بهتر است یک قالب تعیین کنید که در صفحات مختلف فقط کلمات کلیدی آن ها عوض شود.
از کلمات کلیدی خودتان در قسمت متا استفاده کنید
در واقع اینجوری میتوان گفت از کلمات کلیدی که میدانید مشتریان شما به دنبال آن هستند در بخش توضیحات صفحه استفاده کنید چون متا در واقع خلاصه ای از صفحه شما است وباید برای مشتریان شما جذاب باشد
متا شما نباید خسته کننده باشد
متا شما باید انقدر جذاب باشد که مخاطب شما با سرچ در گوگل و مشاهده سایت شما بتواند جذب سایت شما شده و برای مشاهده آن کلیک کند.
کاملا شفاف صحبت کنید
وقتی دارید در مورد یک چیز خاصی صحبت میکنید سعی کنید که توضیح شما کاملا شفاف باشد که افراد با خواندن یک خط جذب شده و وارد سایت شما شوند.در واقع افراد بعد از خواندن متا شما باید تصور کنند بعد از کلیک روی این سایت با چه مقاله ای مواجه میشوند
بازدید کننده را کنجکاو کنید
میتوانید در توضیحات متا خودتان از سوال استفاده کنید سوال هایی که دقیقا میدانید افراد به دنبال آن هستند. این کار باعث میشود کهمخاطب شما احساس کند جواب تمام سوال های خودش را میتواند در سایت شما پیدا کند.
از اعداد و علامت ها استفاده کنید
اگر سایت شما فروشگاهی است یا دارید در مورد یک کالا خاص صحبت میکنید میتوانید با نوشتن قیمت و تعداد و … مخاطب خودتان را به فروشگاهتان دعوت کنید همانند دکور یک فروشگاه که با تخفیف رو شیشه باعث جذب مخاطب میشود
مطالب خودتان را ادامه دار بنویسید
شما میتوانید از عبارت در ادامه بخوانید برای جذب مخاطب
طراحی سایت به خواندن ادامه مطلبتان استفاده کنید. این کار باعث میشود مخاطب شما جذب شود
شما همچنین میتوانید از لوگو و اطلاعات شرکت و همچنین شبکه های اجتماعی برای آشنایی بیشتر مخاطبانتان با خودتان استفاده کنید که باعث میشود حس اعتماد را به آنها منتقل کنید