نقش منفی محتوای تکراری در طراحی سایت
نقش منفی محتوای تکراری در
طراحی سایت می دانیم امروزه سئو نقش مهمی در موفقیت طراحی سایت بازی می کند و در واقع سئو رعایت یک سری از قوانین است که در راستای تولید محتوا به کار گرفته می شود و انچه که باعث می شود سئو را کمی پیچیده بنامیم همین گستردگی فاکتور هایی ست که در ایجاد ان موثر است مانند محتوای استاندارد و اگاهی از عملکرد الگوریتم های گوگل برای افزایش ترافیک و ایجاد محتوای مفید برای محبوبیت طراحی سایت نزد کاربران.
محتوای تکراری چیست ؟
سه تعریف برای محتوای تکراری در طراحی سایت در نظر گرفته می شود
1. گاهی عنوان و شرح مطالب یکی نیست اما مفهوم ان یکسان است
2. گاهی کل محتوای صفحه با یک صفحه ی دیگر برابر است
3. گاهی تگ عنوان و شرح صفحه با یک صفحه ی دیگر برابر است
ریشه ی اصلی مورد اول پروتکول اچ تی تی پی ست زیرا نمی تواند یک روش برای معرفی یو ار ال ارایه دهد . برای مورد دوم می توان گفت بعضی از طراحی وب سایت ها مقالات دیگر طراحی سایت ها را در سایت خود قرار می دهند و از استراتژی نادرست لینک بیلدینگ برای افزایش بک لینک استفاده می کنند این کار نوعی تکنیک کلاه سیاه نیز محسوب می شود که در مقاله های گذشته در مورد ان بحث کردیم مورد سوم نیز توسط طراحی سایت هایی که چند دامنه دارند به وجود می اید در این هنگام اگر ریدایرکت 301 انجام نشود مشکل محتوای تکرای به وجود می اید.
چرا محتوای تکراری یک مشکل در
طراحی سایت است ؟
برای این که این موضوع را بهتر درک کنیم ان را از نقطه نظر موتور های جستجوگر بررسی می کنیم موتور های جستجوگر معمولا در صفحات طراحی سایت تهران می چرخند و به انها امتیاز می دهند زمانی موتور های جستجو گر با محتوای تکراری روبه روی می شوند ان را خیلی سریع ایندکس می کنند از طرفی اگر کاربران نیز به صفحاتی برسند که محتوای ان تکراری ست کلمات کلیدی خود را تغییر می دهند پس محتوای تکراری به طور مستقیم بر رضایت کاربران اثر می گذارد و این برای گوگل بسیار با اهمیت است.
ایا محتوای تکراری بر رتبه ی طراحی سایت تاثیر می گذارد ؟
موتورهای جستجوگر همیشه به دنبال مطالب بکر در یو ار ال شما هستند پس هنگامی که چند صفحه با یو ار ال متفاوت محتوای یکسان ارایه می کنند گوگل محتوای کپی را از روی تاریخ انتشار، عمر صفحه و خیلی از موارد دیگر تشخیص می دهد و با استفاده از الگوریتم گوگل به صفحات تکراری رتبه ی منفی می دهد و در صورت تکرار نیز ممکن است طراحی سایت شما به عنوان اسپمر شناخته شود که در نهایت موجب حذف ادرس طراحی سایت و اطلاعات از موتور جستجوگر خواهد شد.
چرا محتوای تکراری برای طراحی سایت مضر است؟
زیرا در صورتی که در مقالات وب سایت ای محتوای تکراری استفاده شود گوگل آن مقاله را به عنوان اسپم شناسایی کرده که این موضوع در سئو سایت تاثیر منفی دارد.
آیا محتوای تکراری بر رتبه طراحی سایت تاثیر منفی دارد؟
بله ، همانطور که قبلا هم گفته شده اگر محتوای تکراری در وب سایت قرار داده شود گوگل آن محتوا را به عنوان اسپم درنظر می گیرد که این موضوع تاثیر مستقیم بر سئو سایت دارد و هر چیزی که بر سئو سایت تاثیر منفی بگذارد باعث افت رتبه وب سایت نیز می شود.
نقش محتوا نویسی در طراحی سایت به چه صورت است؟
یکی از عناصر مهم و اساسی در تقویت سئو و بهینه سازی وب سایت محتوا نویسی می باشد و نادیده گرفتن این موضوع مستقیما بر سئو تاثیر منفی خواهد داشت.