تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

karensitedesign Offline
#1 ارسال شده : 1397/03/10 11:46:16 ق.ظ
karensitedesign

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 8
مکان: تهران

شاید با این حس آشنا باشید که تمام سعیتونو میکنید تا یه پروپوزال بنویسید و چند ساعت بعد میبینید هنوز همون جایی هستید که بودید
دلیل اصلی اینکه بیشتر طراح های سایت با پروپوزال نویسی مشکل دارن همین است
اما نمیدونن چطوری باید به طرز مؤثری این کارها رو بیان کنند ساعتها وقت تلف میکنند و آخرش هم هیچی روی کاغذ نمی اید
گرچه هر پروپوزالی از دیگری متفاوته اما همه پروپوزال های متقاعد کننده از یک ساختار کلی تبعیت میکنند
بهترین پروپوزالها اونهایی هستن که جلب توجه میکنند و مشتری رو قانع میکنند که شما قطعا بهترین گزینه برای انجام این کار هستید
پروپوزالهای خوب سه بخش اصلی دارند
1- گزاره مشکل
2- ارائه راه حل
3- هزینه های طراحی سایت
اما اگه این نکات کلیدی رو – به همین ترتیبی که اینجا ارائه شده- رعایت کنید، پروپوزالتونو به موفقیت نزدیک کردید

1- گزاره مشکل
تو این بخش باید سعی کنید مکالمه ای رو که مشتری با خودش تو ذهنش دارد را بشنوید
مشتری از یه چیزهایی خسته و ناراحته که به شما مراجعه میکند
گزاره مشکل متوسط هیچ وقت عمق قضیه رو نمیبینه و از سطح ظاهری پروژه فراتر نمیرود
اینجور گزاره ها مشکل واقعی رو گزارش نمیکنند، بلکه فقط ویژگی های کار رو بازگو میکنند
یه گزاره مشکلِ سطح متوسط این شکلی میشه:
شرکت الف میخواد بازطراحی سایتش یک ظاهر تازه و نو داشته باشه. بازسازی باید بتونه مشتری ها رو مجاب کنه تا با شرکت تماس حاصل کنند و محل شرکت رو بهشون نشون بده
همچین پروپوزالی خسته کننده است، نه؟
فقط داره همون چیزهایی رو که مشتری خودشم میدونه (یعنی نیازهای پروژه) دوباره بازگو میکنه.
یه گزاره مشکل مؤثر باید شبیه این باشه:
شرکت الف به تازگی متوجه شده رقابت تو حوزه کاریشون خیلی شدت گرفته. این رقیبهای جدید سایتهای مدرنی دارند که توجه بعضی از مشتریهای قدیمی شرکت الف رو به خودش جلب کرده. شرکت الف میخواد سایتش رو با ظاهر جدید بازسازی کنه تا اطمینان حاصل کند که مشتریهاش رو حفظ میکنه و حتی مشتری های جدیدی میتونه تبدیل کنه.
بازسازی باید راهی پیش پای مشتریها بذارد تا بتوانند با شرکت تماس برقرار کنند و از موقعیت شرکت مطلع بشوند. ...
این روش مشتری رو عمیق تر درک میکنه و میتونه همینجا مشتری رو از آنِ خود کند
مشتریها معمولا وقتی درخواست پروپوزال میدن این چیزها رو عنوان نمیکنند. یعنی شما باید خودتون یکم عمیق بشید. از خودتون مدام بپرسید "چرا؟" تا بالاخره به اصل ماجرا پی ببرید. بعضی وقتا چیزهایی پشت قضیه هست که اصلا نیازی به یه ظاهر جدید هم نداره.
اما ارزششو داره چون در نهایت پروپوزالی که مینویسید نشون میده که توانستید انگیزه های مشتری رو به طور کامل درک کنید
2- ارائه راهکار
خیلی از طراح ها اینجای قضیه دچار مشکل میشن. یعنی تو پروپوزالشون نمیتونن درست منعکس کنند که مشتری به چی میرسه و به کجا برسد

در حالی که مشتریها تو هر صنعتی هم که باشن، براشون سود مهم است اونها همه چیز رو با سودی که براشون حاصل میکنه میسنجند
ارائه راهکار باید این طور باشد
ما یه بازسازی کامل از سایت موجود پیشنهاد میکنیم. این بازسازی شامل یک لوگوی بروزشده، قرار دادن سرچ، صفحه ارتباط با ما و غیره خواهد بود

حالا ببینید یه راهکار خوب باید چطور نوشته بشه:
برای اینکه بازار از دست رقبای جدید خارج بشه، طراحی سایت باید بازسازی بشه به این ترتیب باید کار رو با بخش تحلیل شروع کرد و عناصر کلیدی سایت، انواع مشتریهای مختلف و درخواست برای اقدامهای ضروری رو بر اساس این تحلیل مشخص کرد
بعد از این تحلیل نیازها یک برنامه برای محتوای سایت نیاز داریم که بر اساس اهداف خاص ما نوشته شده باشه ...
مثال دوم کار بیشتری رو وعده داده و احتمالا پر هزینه تر خواهد بود، اما با این حال شانس بیشتری برای برنده شدن دارد
راهکار رو از هر نظر به سود و منفعت تجاری ربط بدید و سعی کنید از جمعیت متفاوت تر جلوه کنید

دسترسی (اینکه آیا برای انجام سریع کار و بروزرسانی طراحی بهش ما نیاز دارند یا نه)
تسهیلات
سود کردن و پول بیشتر در آوردن
خدمات پس از فروش
صرفه جویی در وقت
سادگی
کمتر پول خرج کردن

sitedar.com
پروپوزال طراحی سایت
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest (2)
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.100 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , قالب سازی پلاستیک , خدمات قالب سازی پلاستیک , تزریق پلاستیک , خدمات تزریق پلاستیک , تزریق قالب سازی پلاستیک , ساخت قالب تزریق پلاستیک , طراحی و ساخت قالب تزریق پلاستیک , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت