تاثیر طراحی لوگو در فرهنگ سازمان یا کمپانی : یک طراحی لوگو حرفه ای که براساس اصول و استاندارهای جهانی طی شده باشد علاوه بر تاثیرگذاری بر مخاطبان ، روند کاری کمپانی یا سازمان را هم تحت شعاع قرار می دهد. یکی از عوامل مهم در سرعت بخشیدن به شناخته شدن لوگو برای برند استفاده در دراز مدت از لوگو می باشد. اگر طراحی لوگو حرفه ای انجام شده باشد در این مدت تاثیر خود را بر کمپانی یا شرکت می گذارد.
تاثیر طراحی لوگو
برای مثال کمپانی اپل یکی از ساده ترین و جذاب ترین لوگوهای حال حاضر را داراست. در طراحی لوگو برند اپل که براساس تمام موازین اصولی طراحی و به کارگیری شعار برند در بطن لوگو بنا شده است ، همچنین سادگی مهم ترین اصل در طراحی لوگو این برند می باشد. مجموعه اپل بارها در زمینه طراحی و تولید محصولات اعم از انواع رایانه ، موبایل ، آی پَد ، آی پُد و دیوایس های مختلف ، تاکنون برنده بهترین طراحی (ساده در عین حال کارآمد و جذاب) شده است. حتی لباس های کارکنان و افراد تصمیم گیرنده و معرفی کننده محصولات تازه تولید هم ، همواره بسیار ساده بوده اند.
تاثیر طراحی لوگو
با توجه به مثال بالا می توان درک نمود که طراحی لوگو در زمینه فعالیت یک برند بسیار موثر می باشد و یکی از موثرترین عوامل در طراحی لوگو موفق و حرفه ای ، سادگی به دور از یکنواختی است. این جمله بدین معناست که تخصص و تفکر در طراحی لوگو و در نظر گرفتن پیام برند می تواند به آرامی در سازمان رسوخ کند و تمام اجزاء سازمان به خصوص پرسنل را تحت شعاع و تحت تاثیر قرار دهد.
تاثیر طراحی لوگو
باید توجه داشته باشیم که یک لوگوی بر اساس اصول ، طراحی شده می تواند فرهنگ سازی کند. این بستر ابتدا برای خود مجموعه فراهم شده و بعد از پذیرفتن و عمل کردن به فرهنگ جدید ، توسط مخاطبین برند مورد استقبال قرار می گیرد.
چنانچه لوگو بر اساس ارزش های یک برند طراحی شود ویژگی های مهم برند را پررنگ تر نشان می دهد. این رابطه میان لوگو و برند در نهایت باعث افزایش مسئولیت پذیری کارکنان و پرسنل کمپانی یا شرکت می شود و در تاثیرگذاری بر مخاطبان بسیار موثر می باشد.
تاثیر
طراحی لوگوباید بدانیم که برند سازی یا فرهنگ سازی یکی از سخت ترین کارهای ممکن می باشد. همچنین از معدود کارهایی هستند که در دراز مدت میسر می شود. یک لوگو پس از شناخته شدن به عنوان نشان گرافیکی یک برند حتی می تواند خیلی از انتظارات مخاطبان را برآورده کند یعنی طراحی لوگو اصولی می تواند زمینه فعالیت ، نوع محصولات و حتی کیفیت را به مخاطبان خود القا کند.
لوگوها ، تجارت یا محصولات تولیدی یک برند را در ساده ترین حالت ممکن ، قابل شناسایی می کنند. به معنی واقعی کلمه اولین هدف از
طراحی لوگو هویت بخشیدن به برند ها و کمپانی ها می باشد و دومین هدف ، فرهنگ سازمانی است بدین معنا که برند یا سازمان با لوگو مطابقت کامل داشته باشد و هر دو از یک هدف مشترک پیروی کنند.
ویرایش بوسیله کاربر 1396/12/03 12:35:04 ق.ظ
| دلیل ویرایش: مشخص نشده است